Annons

Serviceställen Leica?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej! Är lite bortskämd med Canon RCC i Göteborg. De fixar allt i serviceväg. Men hur är det med Leica? Vart vänder man sig vid problem? Visst, jag fattar att man går till butiken man köpt den och så skickar de i sin tur vidare men vad finns det för andra alternativ? Vilka är det som utför Leica-service i Sverige? Finns det nåt ställe i Göteborg?
 

matlep

Aktiv medlem
Är det en ny digital Leica så kan du bara skicka den till Solms, dvs Leicas egna fabrik. Är det en äldre kamera så finns det LP-Foto i Stockholm och säkert några fler. Men jag har tycvärr inga namn.

Så, vilken kamera gäller det och vad har du för problem?
 
Tack

Tack. Inget problem men bra att veta bara. Gäller nyare digital. Kopia på kvitto och sen rek paket till Solms alltså. Antar man kan läsa mer om detta på deras hemsida. Förfarandet alltså.

Är det en ny digital Leica så kan du bara skicka den till Solms, dvs Leicas egna fabrik. Är det en äldre kamera så finns det LP-Foto i Stockholm och säkert några fler. Men jag har tycvärr inga namn.

Så, vilken kamera gäller det och vad har du för problem?
 

matlep

Aktiv medlem
Tack. Inget problem men bra att veta bara. Gäller nyare digital. Kopia på kvitto och sen rek paket till Solms alltså. Antar man kan läsa mer om detta på deras hemsida. Förfarandet alltså.
Japp det stämmer. Otroligt omständigt och tar tyvärr alldeles för lång tid att få något fixat. Men ofta kostar det inte mer än frakten att få något fixat. Om man inte själv har vart väldigt vårdslös förstås.
 
ANNONS