Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tangentbord för bildredigering

Produkter
(logga in för att koppla)

Drogen

Aktiv medlem
Jag har precis köpt en ny dator (laptop Windows) och tänkte köra dubbla skärmar på den. Därmed hamnar datorn vid sidan och jag behöver ett separat tangentbord samt mus. Det behöver inte vara trådlöst. Finns det något att föredra när det gäller pyssel i PS och Lightroom? Kanske med dedikerade knappar för vanliga kommandon o.s.v? Tacksam för tips.
 

Drogen

Aktiv medlem
Jo, jag har funderat på det med. Men kör du med det inbyggda tangentbordet tillsammans med brädan då? Behöver man inte använda tangentbordet så mycket om man har en Wacombräda?
 

vaktmästaren

Aktiv medlem
Jo, jag har funderat på det med. Men kör du med det inbyggda tangentbordet tillsammans med brädan då? Behöver man inte använda tangentbordet så mycket om man har en Wacombräda?
Jag tänkte inte på att skriva det, men jag kör med en desktop och har alltså separat tangentbord. Jag har provat med olika placeringar för tangentbordet. och den bästa placeringen, för mig i alla fall, är att ha tangentbordet till vänster, lite på skrå, och Wacombrädan rakt framför mig.
Nu är både mitt tangentbord och mus trådlösa så sladdarna är för mig inget hinder. Det händer ganska ofta att jag använder Wacom även när jag surfar. Funkar bra, och skulle jag behöva skriva någon längre text kan jag bara lägga tangentbordet ovanpå Wacombrädan och skriva.

Jag skulle vilja påstå att jag använder Wacombrädan till mer än 90% när jag jobbar med LR3.
 
ANNONS