Annons

Hjälp med inställningar till Nikon D7000

Produkter
(logga in för att koppla)

Missfortune

Ny medlem
Hej jag har börjat filma med Nikon D7000 precis och behöver lite hjälp på traven.
Jag får bara bilden att bli suddig och får inte de HD kvalitet som jag vill åt.

Hur ska jag göra så att bilden blir bra?

Tack för svar!
 

Kimster

Aktiv medlem
Du måste förklara närmare vad du gör och vart, annars blir det svårt för oss andra att förstå vad du pratar om.

Suddig, var? i kameran, i datorn? i redigeringen? efter export av videofil? ...
Var är du i arbetsflödet och berättar från det att du sluta filma vad du gör, stegvis.
 

Missfortune

Ny medlem
Okej tack för svar!
Jag har läst och fått tips av en vän så nu är allt mycket bättre.

Jo men det är så att jag ska filma min pojkväns gitarr som han har målat. Började filma inomhus vilket gjorde att det blev jätte brusigt eftersom jag var tvungen att använda hög ISO värde. När jag filmar inne så är det suddigt/brusigt i kameran på dom mörka partierna och syns dubbelt så mycket på datorn. Jag antar att man ska helst filma i dagsljus och utomhus. Jag har inte börjat redigera än för att jag vill inte ha brus i filmen innan jag lägger in det.

Jag har minskat ISO till 200 har det är brusigt fortfarande men det blev mycket bättre. Och vi har börjat gå ut. Men är inte helt nöjd med resultatet.
 

Kimster

Aktiv medlem
Om du har dåligt med ljus, t.ex. att du är inomhus och du har inte ljussatt, så kommer det bli brusigt. Så fungerar det idag.
Om det är suddigt är det för att saker inte är i fokus. Eftersom du behöver vidöppen bländare för att få in så mycket ljus som möjligt så kommer du få mycket kortare skärpedjup, dvs. svårare att få en helt bild i fokus.
 

De Tomaso

Medlem
Jag slägger in en fråga om när man ska exportera från datorn. Jag använder Premier men är lite osäker på vilka inställningar jag ska använda för att få bästa kvalite vid exporten av filmen.

Jag testade lägga upp en video på vimeo för att se resultatet men format blev helt konstigt, blev nästan en kvadrat och kvaliten var ingen vidare.

Vad använder ni för inställningar för att exportera videon så det blir rätt format m.m.?
 

Kimster

Aktiv medlem
Jag slägger in en fråga om när man ska exportera från datorn. Jag använder Premier men är lite osäker på vilka inställningar jag ska använda för att få bästa kvalite vid exporten av filmen.

Jag testade lägga upp en video på vimeo för att se resultatet men format blev helt konstigt, blev nästan en kvadrat och kvaliten var ingen vidare.

Vad använder ni för inställningar för att exportera videon så det blir rätt format m.m.?
Google är din vän
http://www.google.se/search?q=export+configuration+vimeo+premiere&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a
 
ANNONS