Annons

Fina bilar att fota i Göteborg i morgon (110910)

Produkter
(logga in för att koppla)

Marteric

Aktiv medlem
Autolife har säsongsavslutning med bankörning på STCC banan på bananpiren i Göteborg i morgon. Många Ferrari, Lamborgini, Porsche m.m. kanske t.o.m. en Koenigsegg eller två..? Körningen håller på 10-17.
 

Marteric

Aktiv medlem
Inte på "innerplan", men utanför räcket...1 m från bilarna :))). Banan är dock bakom galler, men ganska många "fotogluggar" finns...
 

Nemesis

Aktiv medlem
Vad jag vet är det fritt, verkade så i det material som skickats ut via deras mailing-lista.

Regnade det inte förra året (också?)
 

TangoXray

Aktiv medlem
OM det nu är så att det skulle vara nåt strul med att komma till och fota, så kan ni väl hojta till här? Jag är bokad på förmiddagen och kommer inte loss innan 13-14 nånting. :)

/Stefan
 

Maximus3D

Aktiv medlem
Du var väldigt snabb på att slänga upp bilder Oscar :) tog du dem där med 35mm objektivet ? om jag inte minns helt fel så surrade vi lite kort där borta idag. Iaf så tror jag det var du.

Jag kom alldeles nyss hem och ska nu börja överföra dagens bilder, det blev en hel del men jag känner på mig att det blev många bra. :)

/ Magnus
 

Maximus3D

Aktiv medlem
Tjusiga bilder ni båda fotade idag :) men visst är det en aning besvärligt att plåta och panorera på den här banan på grund av att den är så tight och det är svårt komma åt om man inte står på innerplan vid betongmuren.

Jag återkommer senare med några axplock från allt jag fotade idag. Mina bilder håller fortfarande på att importeras, det blev några stycken.. heh :)

/ Magnus
 

TangoXray

Aktiv medlem
Jag som precis tänkte skriva och säga att ni INTE skulle ladda upp era coola och fina bilder eftersom jag inte hade möjlighet att åka ner idag. Bummer för mig.

Men jättekul att någon tipsade om ett fototillfälle, det får ni gärna göra mer!

/Stefan
 

Marteric

Aktiv medlem
Tjusiga bilder ni båda fotade idag :) men visst är det en aning besvärligt att plåta och panorera på den här banan på grund av att den är så tight och det är svårt komma åt om man inte står på innerplan vid betongmuren.


/ Magnus
Grymt svårt att hinna panorera snyggt när man är såpass nära bilarna och bara har begränsat med "gluggar" att tillgå. Var på mantorp i dag och fick ett helt annat utfall på skarpa/välpanorerade bilder...
 

oscarv

Avslutat medlemskap
Du var väldigt snabb på att slänga upp bilder Oscar :) tog du dem där med 35mm objektivet ? om jag inte minns helt fel så surrade vi lite kort där borta idag. Iaf så tror jag det var du.

Jag kom alldeles nyss hem och ska nu börja överföra dagens bilder, det blev en hel del men jag känner på mig att det blev många bra. :)

/ Magnus
Ja det var vi som surrade! Kul att träffa medlemmar från fotosidan när man är ute och plåtar!
 

Maximus3D

Aktiv medlem
Martin: Det är inte svårt, det är bara mer utmanande att hinna med och att lyckas med panorering när situationen inte är den optimala som den är på många andra banor. :)
Ja Mantorp banan är lättare att fota på än vad våran bana här i Göteborg är. Men där i ligger utmaningen också.

Oscar: Ja det var ju vi som surra, skoj! :) jag misstänkte nästan när jag såg er på området att ni var från Fotosidan hehe. Jo det blir alltid roligare när man möter andra, annars så måste man ju jobba ensammen helatiden och det kan bli lite segt i längden.

Men nu så har jag äntligen plöjt genom hela min skörd från körningen här i Göteborg och jag kasta en hel del bilder, av alla jag fotade så sparades endast 414 bilder och av dem så har jag laddat upp en handfull med 36 bilder på min Flickr sida så att ni får se. :)

http://www.flickr.com/photos/magnus3dphoto/

/ Magnus
 

jakemcbake

Ny medlem
KTM X-Bow

Hallå gubbar (och ev. gummor!)

Sjukt fina bilder allihopa! Jag är på jakt efter lite bilder på den gröna KTM X-Bowen som körde i princip HELA dagen! Jag körde den vid fyra tillfällen med röd jacka och kolfiberhjälm, kan det finnas någon som sitter inne med några bilder när jag kör? Fick några sanslösa ställ första gången jag körde, precis när det började regna.

Tacksam för hjälpen! :)

Jacob
 

Maximus3D

Aktiv medlem
Hej!

Jag har kollat genom mitt arkiv nu och jag ser inte ut att ha några bilder från när du fick ställ i kurvorna i regnet, tyvärr. Men jag har dock en del andra bilder på när den gröna Bowen körs med två passagerare runt banan med registreringsskylten 7H BIL AB.

Det är avståndsbilder, närbilder och kurvtagningar som jag har fångat om det är av intresse.

/ Magnus
 
ANNONS