Annons

Visning av repeterande filmer

Produkter
(logga in för att koppla)

drejjan

Aktiv medlem
Hej!
Har en kund som jag gör lite olika småfilmer åt, instruktions/reklamfilmer för visning på webben och mässor. Dock har jag ett litet problem. Vi har inte hittat en smart lösning för att låta filmerna rulla på mässor. Nu prövade vi att göra en spellista i VLC och spela upp dem en efter en, och sen går den till början och börjar om. Det fungerade bra när vi prövade innan mässan här i Sverige men sedan visade det sig att det inte fungerade på mässan, han fick köra de filmer som fungerade (det var blandat, några filmer jag filmat i Mpeg4 format och några gamla).

Är Mpeg4 för tungt eller vad är problemet? Filmerna är i 720p. Jag vet inte vad han har för dator men det fungerade ju bra här hemma i Sverige, det är det som är det konstiga. VLC hoppade även ner och upp igen när spellistan började om, no big deal men det är självklart bättre om det bara blir svart och sedan börjar om istället för att fönstret stängs ner och öppnas igen.

Finns det något program och filformat som ni vet lirar bra tillsammans just för detta ändamålet?

MVH
André
 

Kimster

Aktiv medlem
VLC och MPEG4 är ju en svårslagen kombination. Låter som något annat som strular.

Alternativ är ju att köra Windows Mediaplayer och WMV-formatet.
Eller Quicktime och något MOV-format t.ex. MPEG4 om ni sitter på Mac
 

drejjan

Aktiv medlem
Media player Classic Home Cinema och WMV-formatet funkar, dock får jag inte spelningslistan att gå tillbaks till början när den tar slut, och det är en förutsättning. Finns den möjligheten ens eller är Media player classic inte aktuellt?
 

Kimster

Aktiv medlem
Varför Media player Classic Home Cinema? Vanliga Windows Media Player funkar, och där kan man göra listor som loopas.
 
ANNONS