Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny fotoutställning i nytt galleri

Produkter
(logga in för att koppla)

jansta

Aktiv medlem
Inbjudan till fotosidans medlemmar
Vernissage i Ellenö och Dalslands nyaste Galleri



Lördagen 4 och söndag 5 oktober mellan klockan 10.00-16.00.


I Ellenö öppnar ett nytt galleri. Då visar jag foto och fotokonst. Varje foto är en bit av mig själv och min själ. Jag vill visa att det vackra som finns nära. Det finns inom oss och vi måste söka för att hitta.

När saker är på väg att försvinna i sitt egen upplösning letar jag efter former som återger minnen. Varje motiv är sammansatt av tre delar som hänger ihop och skall bilda en helhet.

Varje motiv är sammansatt av tre bilder och är monterade i ett fönster som är tillverkat för ändamålet. Tillsammans bildar det en ”utblick” mot verkligheten.


Genom galleriet skall mer lokalt/regionalt producerad konst och konsthantverk nå en bredare publik. ”Dela med andra och du får mer än dubbelt så mycket själv” blir mottot! Jag kommer att söka och bjuda in andra konstutövare i olika genrer att ställa ut. Gränserna skall vara vida för vad som skall ställas ut och kvaliteten skall vara hög.

Fotokonst tillsammans med annan konst kommer det att bli mer av i framtiden. Det finns duktiga fotografer och målare som bara är kända i kretsen av den egna släkten. Not Quite och Dalslands Museum är etablerade verksamheter som jag vill samverka med om vi hittar gemensamma nämnare. Kvalitet är ledordet för alla utställningar i framtiden.

Välkommen!
Jan Stalfors

Ellenö Galleri
Tel. 0528-20075
elleno.interior@dalsland.biz

Vägbeskrivning
Från Uddevalla Kör väg 172 mot Bengtsfors 21 km från Uddevalla, sväng vänster vid skylt golfbana efter 200 meter visar.

Alt 1 Från Vänersborg/ Trollhättan kör till Uddevalla tag av första motet från motorvägen väg 172 mot Bengtsfors. 21 km från Uddevalla, sväng vänster vid skylt golfbana efter 200 meter visar skyltar.

Alt 2 Från Vänersborg/Trollhättan kör till Frändefors vänster mot Färgelanda. När du kommer till Färgelanda sväng vänster mot Uddevalla efter 7 km sväng höger vid skylt golfbana, efter 200 meter visa skyltar.

Från Mellerud kör till Bäckefors sväng vänster mot Färgelanda/Uddevalla väg 172. När du kommer till Färgelanda efter ytterligare 7 km sväng höger vid skylt golfbana, efter 200 meter visa skyltar.
 
ANNONS