Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Proffsfoto: försäljningsmetoder igen.

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
En bra tidning, men försäljningserbjudandena är under all kritik och det senaste annonsen på fotosidan är troligen direkt olagligt.
Annonsen erbjuder nästa nummer för 99:-

För att kunna beställa måste man godkänna villkoren. Men ingenstans i annonsen står vad villkoren är. Totalt vansinnigt att godkänna villkor som man inte vet något om.

Det vore bra om försäljningen av PROFFSFOTO sköttes av PROFFS på försäljning.
 

abbeman

Aktiv medlem
Jag har gett upp Proffsfoto...har försökt prenumerera på tidningen 3 ggr nu utan att lyckas få mer än något nummer i början på prenumerationen. Synd för det är en bra tidning.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Jag har gett upp Proffsfoto...har försökt prenumerera på tidningen 3 ggr nu utan att lyckas få mer än något nummer i början på prenumerationen. Synd för det är en bra tidning.
På senaste/sista fotomässan i Göteborg gick man ut med osanna uppgifter eller rättare sagt, man berättade inte sanningen.
Jag tecknade en prenumeration på 3 nummer och som tack så fick jag välja ett äldre nummer som låg på bordet. Valde då ett nummer från 2007 eftersom jag hade sista nummret.

Jag fick sedan ett nummer av Proffsfoto och sedan kom en räkning som jag skulle betala om jag vill ha något mer nummer. Ilsken så mailade jag till affärschefen och undrade vad dom sysslade med. Han meddelade att det var olyckligt att jag fick räkningen innan jag fick mitt sista nummer. Jag påpekade då att jag skulle ha 2 nummer till. Han svarade då att jag fick gällande nummer på mässan och att jag bara skulle få 2 nummer till.
Men det nummer som var första nummret i prenumerationen (och som fanns på mässan) hade då funnits ute i handlen i c:a 6 månader och jag hade haft det i flera månader.
Förstår nu vad det handlar om. Man gav samma erbjudande på Fotomässan i Stockholm som låg c:a 6 månader tidigare och då var det ett OK erbjudande. Men samma erbjudande till oss på Västkusten 6 månader senare var ett närmast oförskämt erbjudande.

Affärschefen Joakim Allwin lovade då att "förlänga" min prenumeration med ett nummer, men påpekar då att jag har fått 4 nummer i min prenumeration. Är det någon som tror att jag fick det nummret?

Jag fick således bara 1 gammalt nummer och 2 nya nummer. Och jag förstår killarna på mässan. Hade dom sagt som det var, så hade dom nog inte sålt några prenumerationer.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Det låter struligt. Nu tar vi över den och hoppas kunna ta den till nya höjder. Under januari så kommer vi se över innehållet och även göra en re-design av tidningen. Så nr #1 2012 kommer vara det första numret som helt kommer från oss (med Magnus Fröderberg som chef redaktör men bibehålla redaktörer iform av Agfors och Jernbom).

Jag skall försöka ställa till rätta de klagomål som framförs.

Att länken inte är understruken skall jag försöka fixa (det är vår partner IDG som styr över den).

Villkoren är:

Prenumerationsvillkor
Erbjudandet gäller endast inom Sverige. Detta erbjudande kan inte kombineras med andra erbjudanden. För utlandsbeställningar tillkommer portoavgift till utlandet.

Du registreras med personuppgifter för att vi ska kunna fullfölja vår kundrelation samt ge dig förmånliga erbjudanden från IDG eller dess partners. Du kan när som helst ta del av de uppgifter som finns registrerade om dig genom att ringa vår kundtjänst på 08 - 799 62 57. Vi lagrar dina uppgifter i upp till 3 år. Premier levereras 4-6 veckor efter att vi mottagit din betalning.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Det låter struligt. Nu tar vi över den och hoppas kunna ta den till nya höjder. Under januari så kommer vi se över innehållet och även göra en re-design av tidningen. Så nr #1 2012 kommer vara det första numret som helt kommer från oss (med Magnus Fröderberg som chef redaktör men bibehålla redaktörer iform av Agfors och Jernbom).

Jag skall försöka ställa till rätta de klagomål som framförs.

Detta var inte första problemet som jag hade med Proffsfotos försäljning.
Första gången gick dom också ut med en annons på fotosidan.se och erbjöd ett provexemplar av tidningen. Men för att kunna beställa detta provexemplar måste man teckna sig för en tillsvidare prenumeration och då är det, enl min mening inte ett provexemplar längre.
Jag skapade ett forum här på fotosidan om detta.

Nu i annonsen på fotosidan fanns ju faktiskt villkoren i annonsen även om jag inte kunde hitta dom och denna gång så behöver jag inte binda mig för en tillsvidareprenumeration.

Jag vill gärna ha tidningen då den är "Gôrbra". Försäljningen har inte varit lika proffsig som tidningen.

Men utgångsläget är bra, nu kan det bara bli bättre. Den kan gärna komme ut lite oftare.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Jo jag har redan funderat på det.
Men enklast är väl att ta bort kravet på telefonnummret. Förstår inte varför det behövs.

Det händer ibland att jag även fejkar min mailadress. Det gäller då att ha med snorkelA (jag är dykare) i adressen så fungerar det.

Beställt, med fejkat telefonnummer men med riktig mailadress.

OBS bindestrecket i telefonnummret fungerar ej.
 

Anders Östberg

Guest
På senaste/sista fotomässan i Göteborg gick man ut med osanna uppgifter eller rättare sagt, man berättade inte sanningen.
... klipp ...
Du måste haft tur som fick två av dom tre utlovade tidningarna ... jag fick inga tidningar alls utöver det gamla numret på mässan. Proffsigt skött. :)
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jo jag har redan funderat på det.
Men enklast är väl att ta bort kravet på telefonnummret. Förstår inte varför det behövs.

Det händer ibland att jag även fejkar min mailadress. Det gäller då att ha med snorkelA (jag är dykare) i adressen så fungerar det.

Beställt, med fejkat telefonnummer men med riktig mailadress.

OBS bindestrecket i telefonnummret fungerar ej.
Telefonnummer är ett utmärkt sätt för att kolla med gamla prenumeranter om de vill fortsätta prenumerera. Så det vill vi ha med. Vill du inte lägga med så får du kringgå systemet.
 

Dykhjelm

Aktiv medlem
Telefonnummer är ett utmärkt sätt för att kolla med gamla prenumeranter om de vill fortsätta prenumerera. Så det vill vi ha med. Vill du inte lägga med så får du kringgå systemet.
Mail är det sätt som jag vill ha för kontakter.
Mobiltelefonen använde jag sällan (har den nästan alltid med mig och igång) men ringer lite på den. Är nog en riktigt dålig kund för Telia.

När det någon gång ringer och telefonen är på fel våningsplan så får jag springa och leta och oftast när jag svarar, så är det någon försäljare. Har då svårt att alla gånger vara trevlig i telefonen.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Mail är fint (vi mailade ut om vårt erbjudande), andra gillar telefon. Som sagt fejka telefonnumret och alla blir nöjda.
 
ANNONS