Annons

Panasonic Introduces LUMIX Gh3 Published On: Tue, Sep 21st, 2010

Produkter
(logga in för att koppla)

JOLidman

Aktiv medlem
Panasonic Introduces LUMIX Gh3; Hybrid Touch-Control Digital Camera Compatible With World’s First(1) Interchangeable 3D Lens
The Panasonic LUMIX Gh3′s Speed Allows Full HD Video Recording and Professional-Level Photo Capabilities; While Features Like Touch-Screen Operation Make it Easy for Beginners

http://news.gnom.es/pr/panasonic-introduces-lumix-gh3-hybrid-touch-control-digital-camera-compatible-with-worlds-first1-interchangeable-3d-lens

Har sökt på "GH3" här på forumet utan att finna något och nu "ramlar" jag på detta. Överlämnar till var och en att läsa och begrunda.

Hej på ett tag / Jan-Olof
 

JOLidman

Aktiv medlem
Panasonic GH3 ???

Kan väl bara konstatera att vi får vänta på GH3 eftersom det endast finns G3, GF3 och GH2.

Som alla vet är "GH" beteckningen på Panasonics toppmodell. därav min skepsis till denna nyhet.

Michael Reichmann på http://www.luminous-landscape.com/index.shtml har haft en förklaring till Panasonics modellbeteckningar på sin sida men just nu hittar jag den inte, borttagen?

I vilket fall som helst så är serien G(x) GF(x) och GH(x) i stigande ordning.
 

JOLidman

Aktiv medlem
Nikon vs Panasonic

Precis, och "världens första utbytbara 3D-optik" har väl funnits i ett år också... Lustigt att publicera gammal info med ett nytt namn.
Ser att du har Nikon och Panasonic! Hur kompletterar dessa märken varandra?

Själv har jag en D-LUX 4 som komplement till min Nikonväska. Är något för kort på telesidan (motsv 60 mm). Hade önskat mig 120 mm, som på nya Canon PowerShot S100, 24-120. Ja - jag vet att D-LUX 5 har 90 mm.
 

Leo S

Avslutat medlemskap
Ser att du har Nikon och Panasonic! Hur kompletterar dessa märken varandra?
Nja, jag håller på att sälja av Nikonutrustningen, ville ha en lätt utrustning i stället. Annars hade det ju varit bra komplement eftersom det finns Nikonadapter till Pannan... Man kan ju t ex tänka sig att sätta på Nikon 70-300 på Pannan när man vill ha motsv 600 mm.
 

JOLidman

Aktiv medlem
Två gånger brännviddsförlängning med bibehållen ljusstyrka ...

Nja, jag håller på att sälja av Nikonutrustningen, ville ha en lätt utrustning i stället. Annars hade det ju varit bra komplement eftersom det finns Nikonadapter till Pannan... Man kan ju t ex tänka sig att sätta på Nikon 70-300 på Pannan när man vill ha motsv 600 mm.
Eller ett Tamron 200-500 som blir 400-1000 men då behövs nog stativ eftersom Panasonic inte har VR i huset utan i objektiven ;-)
 
ANNONS