Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Laminering på saker

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars-Åke

Aktiv medlem
Jag undrar om det är någon här som vet var man kan hitta material att köra genom bläckstråle skrivaren för att sedan laminera på t ex muggar , fat och andra saker. Jag är inte ute efter klistermärken . Helst ska lamineringen sedan tåla maskindisk.

/Lars-Åke
 

Johan A

Aktiv medlem
Jag vill inte på något sätt vara otrevlig utan istället så hjälpsam jag kan men för det första så betyder laminering, för mig personligen i alla fall, att "gjuta in" exempelvis papper i plastmaterial.

Jag förstår ändå din fråga men kan tyvärr inte påminna mig om att ha hört talas om en sådan produkt. Påstår du att den finns eller ingår det i frågeställningen?

Utskriftsmaterial som sedan kan strykas fast på exempelvis kläder finns men kvaliteten (både beträffande utseende och hållbarhet) är klart begränsad.

Hoppas någon annan kan ge dig bättre svar.
 

Lars-Åke

Aktiv medlem
Jag har sett att det finns några som lämnar in bilder till en kille som sitter med en dator i köpcentrumet här. Han överför sedan bilden på porslinsmuggar. Jag har svårt att tänka mej att han stoppar in muggen i skrivaren.

Har frågat hur han gör men han vill inget säga. Jag antar att han på något sätt printar ut bilden som han sedan laminerar på porslinsmuggen.

Men det är bara vad jag tror jag är tacksam för upplysningar om detta. Han garanterar att bilden sitter fast livet ut på muggen även om du maskindiskar den.
 

Damocles

Aktiv medlem
Han vill väl inte förlora sin business, men jag har för mig att det är samma sak som t-shirt trycken, men gjort på ett lite annat sätt. Kanske ev. att dom kör med ett speciellt bläck.

Snacka med en pappershandlare.
 

bjanha

Aktiv medlem
Sitter faktiskt och laminierar i skrivande stund. Ett antal hundra namnbrickor att hängas runt halsen för ett event. Till detta använder jag en "laminator" av fabrikatet GBC. Vad den gör är att plasta in pappret för styvhet och skydd mot mat, vätska och annat.
 

Erik F

Aktiv medlem
lamine´ra verb ;de ;t
Ordled: lam-in-er-ar
Subst.: laminerande, laminering
3 utföra i form av laminat för bättre isolering, hållbarhet e.d.: ;t järn
Bet.nyans: täcka med laminat: ; ett bokomslag
Konstr.: ; ngt
Hist.: sedan 1868

lamina´t subst. ;et, plur. ;, best. plur. ;en
Ordled: lam-in-at-et
3 material av sammanfogade tunna skikt av samma el. olika slag: glasfiberlaminat; plastlaminat
Hist.: sedan 1947; till lat. lamina 'metallskiva, plåt; bräda'; jfr lamé, lamell

Från NEO
 
ANNONS