Annons

Canon 7D - "Ljud hjälp"

Produkter
(logga in för att koppla)

CharlieJ

Aktiv medlem
Hej,

Har börjat filma lite smått dokumenterande filmer i stuket som Eliot Rausch gör.. Visst, det är inte lika gripande men syftet med filmen fyller sitt syfte. Jag har insätt att jag behöver bättre ljud. Bitvis så är det musik som ligger över klippen, men när voiceover fyller upp, så är det i dagsläget horribelt.

Jag använder en Canon 7D och behöver tips på vad/hur jag ska fånga upp ljud. Ni får gärna länka mig vidare till sidor där jag kan inhandla prylar, skulle underlätta som tusan.

Såklart är min budget inte super maxad, så jag undrar hur jag kommer undan billigast.

Jag har en iPhone 4, och tänkte använda mig av appen "Voice recorder" med ansluten mic? Blir det bra ljud? Finns det någon billigt mic alternativ som är dugligt? Saken är den att jag vill nog inte sätta en mygga på karaktären i fråga, och en mic i handen under personens huvud förstör hela stämningen.

Jag kanske helt enkelt behöver en extern ljudupptagare för röst och en på kameran för det allmänna ljudet.

Mycket tacksam för hjälpsamma svar.

Mvh //
 

ebermark

Avslutat medlemskap
Det är aldrig bra att använda kamerans inbyggda mic, den tar upp alldeles för mycket oljud från kameran och handhavandet av denna.
 
ANNONS