Annons

Ny ritplatta

Produkter
(logga in för att koppla)

oshe

Aktiv medlem
Jag har en tid haft en ritplatta, typ noname som kan vara ca 6-7" stor. Den har fungerat ok men nu känner jag att jag vill ha något annat när jag ändå kommer köpa en ny dator.

Det behöver inte vara något speciellt sådär, men jag har hört talas lite om Wacom och att de är "the shit" när det gäller ritplattor. Har de någon billig bra produkt som skulle kunna passa mig?

Please enlighten me lite angående vad jag skall köpa och vart jag kan hitta det.

Tack på förhand!
 

oshe

Aktiv medlem
Svårt att säga vad som passar dig när du inte skriver vad du vill ha. Billigt och bra och att det inte behöver vara något speciellt säger inte så mycket om ditt användningsområde.

Här är en länk: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=454&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=l=s77966985

Köp den billigaste, den är billig och bra och inget speciellt. ;)
Tack för ditt svar. Tyvärr är det väl så att jag vet för lite om det för att kunna speca vad jag vill ha. Jag har ingen aning om vad det finns att välja mellan helt enkelt.
Men om du kan mycket om ritplattor så får du gärna ge mig lite tips och vad man borde tänka på. Jag skall ha den till redigering utav foton helt enkelt. De foton jag redigerar är kollage, landskap och lite porträtt o så. Med andra ord lite av varje.
 

dajli

Aktiv medlem
Vilken skärmstorlek har du? Om du ritar på ett papper, rör du bara på handleden eller rör du på hela armen? Om du rör hela armen så ska du ha en större platta, och har du en skärm som är större än 20" så är sannolikheten också större att du behöver en platta som är runt A5-storlek snarare än A6-storlek.

Alla Wacom-plattor är tillräckligt bra för att redigera foton, det är främst om man ska rita/måla med en fantastisk tryckkänslighet för skisser/ritningar som man behöver de dyrare modellerna.

Googla på den frågan du ställde här, du kommer hitta massvis tips. Så gjorde jag för nåt halvår sen...
 
ANNONS