Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

framkallare till delta 3200

Produkter
(logga in för att koppla)

Pingo

Aktiv medlem
T-kornsfilmer

Smaken är ju liksom baken delad, men . . .

Jag brukar köra alla mina T-kornsfilmer i Kodak T-max eller Paterson FX-39.

Funkar bra tycker jag. Har dock inte provat Ilford Delta 3200 i dessa framkallare.

/Pingo
 

Soli

Aktiv medlem
Jag framkallade nyligen två rullar Ilford 3200 tagna med kameran inställd på 3200 i Accufine, 20C, 6 minuter. Resultatet blev mycket bra.
 

MattiasL

Aktiv medlem
Jag är lite intresserad av delta 3200 för konsertbilder. Jag viker kanske av lite från ämnet, men har den snyggt korn eller ska man pressa TriX istället?
 

pgy

Aktiv medlem
Jag fick min delta 3200 framkallad i tmax av Proffslabbet i Malmö. Detta gav ett mysigt korn enligt mitt tycke. Dock blev det ganska hög kontrast.

Utan att veta så känns det som om en pressad tri-x bör bli korningare i och med den äldre tekninken.
 

Soli

Aktiv medlem
Jag tycker Delta 3200 har mycket snyggt korn. Kanske för snyggt för konsertbilder. Tar ej själv sådana, men det verkar som ofta mycket stora korn föredras i det sammanhanget. Du kan väl testa. Pressa en Delta 3200 till 6400 och framkalla i Accufine. Gör det samma med en TriX och se vad du föredrar. Ifall du framkallar en "opressad" Delta 3200 i tex D76/ID11 får du större korn än ifall du framkallar i Accufine.
 
ANNONS