Annons

Frågor om Samsung A402

Produkter
(logga in för att koppla)

M-Nilsson

Aktiv medlem
Jag har en Samsung A402 med 4 mpixar och med ett 128 mb Secure Digital Caer, TEKQ minneskort. Kan endast filma i dryga 12 min med detta.

Går det filma längre på raken med denna kamera?
Är 512 MB det största minneskort som kameran kan ha!?
Jag vill kunna ha en kamera som kan filma minst 1 timme i följd...så antar jag har fel kamera då...eller skulle de gå å lösa? Det finns inte så mycket info gällande denna kamera på nätet.

/Tack
 

j2^

Aktiv medlem
Jag har en Samsung A402 med 4 mpixar och med ett 128 mb Secure Digital Caer, TEKQ minneskort. Kan endast filma i dryga 12 min med detta.

Går det filma längre på raken med denna kamera?
Är 512 MB det största minneskort som kameran kan ha!?
Jag vill kunna ha en kamera som kan filma minst 1 timme i följd...så antar jag har fel kamera då...eller skulle de gå å lösa? Det finns inte så mycket info gällande denna kamera på nätet.

/Tack
Nästan ingen kamera som säljs på den europeiska marknaden kan filma mer än 29m59s, eftersom kameror som kan filma 30m eller mer klassas som videokameror, och får mycket högre tullsats.
 

M-Nilsson

Aktiv medlem
Nästan ingen kamera som säljs på den europeiska marknaden kan filma mer än 29m59s, eftersom kameror som kan filma 30m eller mer klassas som videokameror, och får mycket högre tullsats.
Aha...det är väl skillnad då mot mobiler antar jag, min gamla Samsung kan filma minst en timme..fast då är det ju varken en kamera eller videokamera.
 

M-Nilsson

Aktiv medlem
Vissa kompaktkameror vet jag man kan hacka, så de tar si å så många bilder då och då av sig själv utan att man rör den. Vet inte om det går på samma sätt med videofunktionen....å säkert inte heller på min Samsung..
 

j2^

Aktiv medlem
Kul projekt.

Det känns lite synd att filma, eftersom du "kastar bort" så mycket av kamerans möjliga upplösning när du gör det iställe för stillbilder.
 

M-Nilsson

Aktiv medlem
Kul projekt.

Det känns lite synd att filma, eftersom du "kastar bort" så mycket av kamerans möjliga upplösning när du gör det iställe för stillbilder.
Ja, det är möjligt...med just denna kameran så blir det lätt suddiga stillbilder, speciellt om kameran är i rörelse har jag märkt, det skiljer ju en del från min Canon 500:)
 
ANNONS