Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lätt kamera för flyg filmning

Produkter
(logga in för att koppla)

OzCaGrr

Ny medlem
Jag letar efter en kamera att använda till min radiostyrda helikopter för film/foto. Jag tänkte mig typ nånting som en Sony NEX-7, Panasonic DMC-GX1 eller Nikon J1/V1.
Jag gillar Sony kameran för att den kan filma i 60fp och har en högupplöst sensor. Men den är rätt så tung (353g) och sen så ska man ha ett objektiv på det...
Här är lite vad jag är ute efter:

Lätt, ca 400g med allt.
Bra autofokus, som måste fokusera helt på egen hand.
Helst 60fp.
Kan filma i HD.
Ett stort plus är ifall det finns live out utgång för videon.

Vad tycker ni? har ni några tips eller kommentarer?
 

qal

Medlem
En som jag känner kör GoPro HD Hero kamera till sin quad helicopter. Liten lätt sak som filmar HD och det blir rätt bra kvalitet.
 

OzCaGrr

Ny medlem
En som jag känner kör GoPro HD Hero kamera till sin quad helicopter. Liten lätt sak som filmar HD och det blir rätt bra kvalitet.
Jag använder en GoPro i nuvarande läge, det är en bra kamera för action filmer. Men problemet är att linsen förvränger allt så mycket och jag hade tänkt filmat/ta bilder på hus vilket inte funkar så bra...
 
ANNONS