Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa sättet att se på min film

Produkter
(logga in för att koppla)

Brusreducering

Ny medlem
Hejsan alla!

Jag köpte ny kamera för ett tag sedan, mest för fotodelen men gillar även att filma en del.

Poblemet jag har och försöker lösa genom timmar av googlande, sökande och en del hårslitande är hur jag på bästa sätt kan använda min högupplösta film.

Med andra ord, filmen är filmad med en Canon EOS 5 D Mark II samt redigerad i Adobe Premiere Pro 5.5, jag har testat att exportera den i H.264 - HDTV 1080p 25 High Quality.

Det fungerar att spela en bit in i filmen på datorn (Hyffsat kraftfull PC) innan den börjar "hacka" en del.

Jag har även provat att bränna ut den på DVD-skiva för uppspelning på PS3, samma sak händer på den men direkt från start. När jag brände ut den gjorde jag det i utforskaren, alltså inga brännprogram eller tillägg/förändringar av orginalfilen (4.5 Gb i storlek, ca 20 min film)

Hur gör jag för att kunna se min film i bästa kvalitet utan problem?

Mvh / Johnny
 

Johannes G

Aktiv medlem
vad använder du för program för att spela upp det? Om du inte provat VLC så prova det, Windows mediaplayer är inte så bra.

Vad har datorn för specs? alltså prosessor, RAM osv.

Jag är inte så bra på detta, men det kan vara bra för andra att veta vad du har för dator...
 
ANNONS