Annons

Ritplatta WACOM BAMBOO PEN

Produkter
(logga in för att koppla)

Rommel

Avslutat medlemskap
Funderade på att investera i en sådan här http://www.fotosidan.se/cldoc/tredje-generationens-wacom-bamboo.htm

Det jag främst kommer att använda den till är redigering i Lightroom 3 (snart 4) och tänker då främst på penselverktyget.

Det hade underlättat ifall det fanns en knapp för inzoomning så man kunde redigera i 1:1 och sedan trycka på knappen igen för utzoomning. Finns det i den billigaste versionen?
Den dyrare har programerbara knappar. Vilka är fabriksinställningen man får i basversionen? Hittar inte inforamtionen någonstans.

Dessutom förflyttning av bild så man slapp zooma in/ut hela tiden. Går allt detta göra direkt från plattan i Lightroom?

Själv tror jag A6 är tillräckligt då jag inte ska "rita" med den.

/Stefan
 

j2^

Aktiv medlem
Finns det i den billigaste versionen?
Den dyrare har programerbara knappar. Vilka är fabriksinställningen man får i basversionen? Hittar inte inforamtionen någonstans.

Dessutom förflyttning av bild så man slapp zooma in/ut hela tiden. Går allt detta göra direkt från plattan i Lightroom?
Pen saknar helt programmerbara knappar.

Pen&Touch har programmerbara knappar samt multitouch. men det följer inte med någon "grundkonfig" alls utan man får skapa dem själv.
 
ANNONS