Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reporter

Produkter
(logga in för att koppla)

Abortiva

Ny medlem
Det är såhär, jag har en gammal och otroligt fin Reporter kamera hemma i väldigt fint skick.. Har två frågor.
1. vad för film använder jag (120?)? och vart hittar jag det?
2. Hur mycket kan en sådan kamera vara värd?
 

Fotografica

Aktiv medlem
Varför inte bild - på en fotosida?

Det är såhär, jag har en gammal och otroligt fin Reporter kamera hemma i väldigt fint skick.. Har två frågor.
1. vad för film använder jag (120?)? och vart hittar jag det?
2. Hur mycket kan en sådan kamera vara värd?
Har hittat ett 70-tal olika kameror med namnet Reporter. En bild skulle inte skada.
Varuhuskedjan Kaufhof i Tyskland använde namnet på kameror som såldes i deras varuhus. Kamerorna var ofta tillverkade av olika fabriker. En bild - och Du får uppgifterna Du önskar.
Mvh
Nils-Harald Ottosson
www.museikameror.olofstrom.net
 

Abortiva

Ny medlem

PMD

Aktiv medlem
120-film står det på den sidan. Sådan kan man köpa av Photax, t.ex.
Jag tror att även Cyberfoto och Scandinavian Photo säljer 120-film.
Har man tur så kan man även köpa sådan film av sin lokala fotohandlare.
 

Fotografica

Aktiv medlem
Börja fotografera med den!

Länken Du skickade säger allt. Kameran är helt OK hoppas bälgen är tät samt att slutartiderna stämmer någorlunda. Slutarlamellerna brukar ibland efter så många år (tillverkad 1953-56) ibland gå trögt och ge för långa exponeringstider. Försök hitta en fotohandlare värd namnet, då har han/hon 120-film på lager och det är bara att sätta igång. Värdet på kameran är försumbart, brukar säljas för mellan 50-100:-
Lycka till med plåtandet!
N-H O
 
ANNONS