Annons

Teleobjektiv till Panasonic DMC G2

Produkter
(logga in för att koppla)

lesulu

Ny medlem
Inför en safari-resa i höst behöver jag litet råd. Min G2 har i nuläget bara standardobjektivet 14-42mm. Har letat och börjat inse att det enda alternativet är ett 45-200mm (eller hur?) . Ett sådant kan man få för drygt 2000 kr men frågan är om det är någon vits - kommer jag kunna fotografera några djur med ett sådant eller är det helt bortkastade pengar? Hur nära måste typ en noshörning vara för att jag ska få med den på bild? Jag har ingen avsikt att köpa någon annan kamera för att kunna få tillgång till ett kraftigare teleobjektiv så vad skulle plan B i så fall kunna vara? Kan man kanske hyra?
 

PeHi

Avslutat medlemskap
Panasonic Lumix G Vario 45-200/4-5,6 är ett mycket prisvärt objektiv, jag är oerhört nöjd med mitt!

45-200mm motsvarar 90-400mm på en fullformatskamera och borde räcka ganska långt även på en safari. Annars finns ju som sagt Panasonic Lumix G Vario 100-300/4-5,6, och även Olympus M.Zuiko Digital ED 75-300/4,8-6,7. Men jag skulle inte tveka en sekund på att skaffa ett 45-200 för safari, om budgeten inte tillät 100-300.
 

Mr_H

Aktiv medlem
Ett tips om kameran också, skaffa ett extra batteri. Jag klarade inte en hel safaridag på ett batteri utan var tvungen att byta.
 
ANNONS