Annons

Batteriproblem Canon 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

Dave

Aktiv medlem
HellO! fotat sedan torsdags med min 300D, har laddat den en gång, tagit ca 400 kort på en laddning, varav ca 70 av dem med inbyggda blixten. Men märkte idag, i skogen av alla ställen, att kameran börjar uppföra sig konstigt mot "slutet" av batteriets livslängd. Hade inställt LARGE kortstorlek med näst hårdast JPG komprimering. Helt plötslig indikerade kameran att jag hade satt SMALL istället som storlek och hårdaste JPG kompressionen. Sen kort därefter, då jag ställt om inställingarna så dör kameran av att batteriet är slut. Men innan indikerade batteriet att jag hade fullt batteri..

Kommer hem till kompisen o kan där igen fota och med blixt dessutom, ca 70 blixtkort! sen dör den för att inte vilja mer tills jag laddar den.

Några tankar här? barnsjukdom? någon annan som haft liknande problem, batteriet väldigt köldkänsligt?

Märk väl att så uppförde sig inte kameran efter första uppladdningen. Detta är alltså andra uppladdningen som jag pratar om!

Uppskattar hjälp här.

Dave
 

Smajly

Aktiv medlem
Tycker det låter som det har med kylan att göra om det var kallt ute. Antagligen en aning känslig. Har inte råkat ut för det själv..än..
 

Dave

Aktiv medlem
Ok som jag trodde, får batterigreppet i veckan som kommer. Då blir det batterier från zebra, de verkar ok, ska bli skoj o se hur det blir med dessa, då de kostar en 1/4 del av org o är starkare...

Dave
 

TonyCtz

Medlem
Köpte två batterier från Zebra och de fungerar hyfsat, men även med full laddning så räcker de bara till hälften så många exponeringar som Canon orginal.

Det stämmer tyvärr alltför ofta att "man får vad man betalar för".

mvh
Tony
 

Dave

Aktiv medlem
OK, bra att veta, då man inte har pengar till ett orginal canon batteri så låter två för ca 220 kr stycket inte så dåligt. Är man inte proffs så o har en massa pengar....


Dave
 

sagan

Avslutat medlemskap
TonyCtz skrev:
Köpte två batterier från Zebra och de fungerar hyfsat, men även med full laddning så räcker de bara till hälften så många exponeringar som Canon orginal.

Det stämmer tyvärr alltför ofta att "man får vad man betalar för".

mvh
Tony
Vilken sort var det det 1200 mAH (167:) eller 1400mAH (206:)?

Jag har 1400 mAH och jag tycker det räcker något längre än Canons original på 1100 mAH.
 
ANNONS