Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon F-401X

Produkter
(logga in för att koppla)

hawkan

Avslutat medlemskap
Hej! Jag har blivit erbjuden att köpa en Nikon F-401X till priset 1700:-, är det ett bra pris och är det en bra kamera?
Tacksam för svar!
 

macmolarin

Aktiv medlem
Låter lite dyrt om den inte är i EXTREMT bra skick och med div. tillbehör. För de pengarna får du ett bra 601- eller 801-hus. Kanske tillochmed en 801S om du har tur.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Stå över säger jag. Marknaden verkar rätt trögrörlig nu, man ser annonser som ligger ute ett bra tag utan att folk lyckas sälja sina grejer. Jag säger som David - F801/F801s är det i särklass mest prisvärda i Nikonväg just nu. De annonseras ut för 2000 kr, vilket i sig är ett fyndpris, men går säkert att köpa för 1700 kr om man har lite tålamod.

F801 är en alldeles suverän kamera dessutom. I mina ögon bland de mer sympatiska grejer Nikon släppt ifrån sig. Den har de funktioner som krävs, den är gedigen, har en bra sökare med utbytbara mattskivor och den är mycket lättanvänd. Köper man en S får man dessutom spotmätare.

Jag uppgraderade mitt andrahus till en F801 utan S för nån vecka sen och fick ett hus i mycket bra skick för 1300 kr...
 
ANNONS