Annons

Problem med betalning Fotosidan Magasin

Produkter
(logga in för att koppla)

143802

Medlem
Härmed vill jag varna för att teckna pren på tidningen från Fotosidan.se
Uppenbarligen klarar inte tidningen av att hålla reda på sina prenumeranter, man får motstridiga uppgifter och löften hålls inte.

Jag har tyvärr dålig erfarenhet av detta, och det är inte första gången det händer.
Den 22 Dec betalade jag in Brons förlängning på Fotosidan.se inkl tidningen Fotosidan Magasin.
Fick mejl att beställning och betalning är gjord.

Blev därför mycket förvånad vid hemkomst efter en tjänsteresa på 3 veckor utomlands då det låg en påminnelse att betalning ej var gjord.
Således ringer jag upp och får till besked att betalning ej är mottagen och vederbörande hänvisar mig att kontakta 'Fotosidan.se' (Hur man nu gör det)
Jag dubbelkollar sedan och ser också via min bank att transaktionen verkligen skett den 22/12.
Ringer upp igen, och denna gången får jag prata med en mer kundfokuserad representant som kollar upp, och säger att de visst fått betalningen. Jag nöjer mig med detta men påpekar att jag inte fått nr 1/2013 varvid han lovar att skicka den till mig. Nu har det gått över en vecka, och jag har fortfarande inte fått någon tidning. Mejlade deras kundtjänst idag och kräver ett svar med bekräftelse att betalning skett och att de skickar tidningen. Om så ej sker kräver jag omgående återbetalning. Tycker därför att en varning är befogad för att inte fler ska råka ut för deras bristfälliga rutiner.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
(1) Jag ser personligen till att packa ett ex av senaste numret och lägga på lådan imorgon (så du bör ha den ons/tors om Posten funkar som den skall)
(2) Jag skall också imorgon kolla varför din order inte trillat över till vår prenumerations-databas (vi hittade förra veckan ett antal, ca 70 st, som sedan hösten inte trillat över ordentligt) som ligger hos en tredjepart.
(3) Vi har påbörjar arbete med en bättre koppling mot prenumerations-databasen för att minimera sånt här.
(4) Jag tror inte det var en påminnelsefaktura du fick utan en förnyelsefaktura (som skickas ut när en prenumeration håller på att ta slut).
 

143802

Medlem
Tack, då finns det hopp,
Det var en påminnelseavi jag fick, helt hundra säkert........

(1) Jag ser personligen till att packa ett ex av senaste numret och lägga på lådan imorgon (så du bör ha den ons/tors om Posten funkar som den skall)
(2) Jag skall också imorgon kolla varför din order inte trillat över till vår prenumerations-databas (vi hittade förra veckan ett antal, ca 70 st, som sedan hösten inte trillat över ordentligt) som ligger hos en tredjepart.
(3) Vi har påbörjar arbete med en bättre koppling mot prenumerations-databasen för att minimera sånt här.
(4) Jag tror inte det var en påminnelsefaktura du fick utan en förnyelsefaktura (som skickas ut när en prenumeration håller på att ta slut).
 

Lars_E

Aktiv medlem
Hänger på här och frågar vad man skall göra för att inte få påminnelser.
Jag har inte för avsikt att fortsätta prenumerera på Fotosidan Magasin och blir minst sagt lite vilsen när jag läser om förnyeser av medlemsskap och fortsatt prenumeration av tidningen.
Vill fortsätta vara medlem men vill inte ha tidningen i fortsättningen.
Hur gör jag?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
De papper du får hem är förnyelsefakturor. Dvs ett erbjudande om att förlänga. Vill du inte ha tidning så släng de papprena.
 

barabild

Aktiv medlem
Jag råkade ut för precis samma sak, men jag skrev till fotosidanmagasin@pressdata.se (de som skickade ut förnyelsefakturan) och påpekade att jag redan hade betalt. Först efter tredje förnyelsefakturan där jag för varje faktura skrev till dem igen att jag betalt fick jag ett mail där man ville ha kvitto på att jag betalt. Efter att jag skickat in kopia på fakturan och kvittot från Fotosidan samt kopia på betalningen via internetbanken meddelade pressdata att de registrerat min betalning och att jag även i fortsättningen ska få tidningen. Det återstår dock att se eftersom det inte kommit ut något nummer sedan detta hände.
 

wangblad

Aktiv medlem
Mmm rutinerna behöver verkligen kvalitetssäkras. Jag fick ett "erbjudande" om förnyelse men det var definitivt utformat som ett krav. Köplusten sjönk genast till under noll.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag blir sååå trött. Kollar och återkommer.

@Björn, du råkar inte ha kvar det och kan ta en bild så jag kan grotta lite?
 

wangblad

Aktiv medlem
Jag blir sååå trött. Kollar och återkommer.

@Björn, du råkar inte ha kvar det och kan ta en bild så jag kan grotta lite?
Verkligen hyggligt av dej David. Avin fick jag förra året. Jag slängde den och skrev ett surt mail till avsändaren Det är utagerat nu. Ville bara flagga åt er att strulet med faktureringen troligen inte är enstaka händelser.
 

sunshine70

Medlem
Härmed vill jag varna för att teckna pren på tidningen från Fotosidan.se
Uppenbarligen klarar inte tidningen av att hålla reda på sina prenumeranter, man får motstridiga uppgifter och löften hålls inte.

Jag har tyvärr dålig erfarenhet av detta, och det är inte första gången det händer.
Den 22 Dec betalade jag in Brons förlängning på Fotosidan.se inkl tidningen Fotosidan Magasin.
Fick mejl att beställning och betalning är gjord.

Blev därför mycket förvånad vid hemkomst efter en tjänsteresa på 3 veckor utomlands då det låg en påminnelse att betalning ej var gjord.
Således ringer jag upp och får till besked att betalning ej är mottagen och vederbörande hänvisar mig att kontakta 'Fotosidan.se' (Hur man nu gör det)
Jag dubbelkollar sedan och ser också via min bank att transaktionen verkligen skett den 22/12.
Ringer upp igen, och denna gången får jag prata med en mer kundfokuserad representant som kollar upp, och säger att de visst fått betalningen. Jag nöjer mig med detta men påpekar att jag inte fått nr 1/2013 varvid han lovar att skicka den till mig. Nu har det gått över en vecka, och jag har fortfarande inte fått någon tidning. Mejlade deras kundtjänst idag och kräver ett svar med bekräftelse att betalning skett och att de skickar tidningen. Om så ej sker kräver jag omgående återbetalning. Tycker därför att en varning är befogad för att inte fler ska råka ut för deras bristfälliga rutiner.
Hmm, har nyligen beställt och betalt för 6 nr av Fotosidan Magasin. Hoppas nu dem kommer också...
 

Lars_E

Aktiv medlem
Mmm rutinerna behöver verkligen kvalitetssäkras. Jag fick ett "erbjudande" om förnyelse men det var definitivt utformat som ett krav. Köplusten sjönk genast till under noll.
Japp, det var precis vad jag kände när jag skrev mitt förra inlägg.

Förnyelseavi 2 innehåller texten nedan:

Hej!
Vi saknar din betalning!

Och längre ned:
Har du redan betalt kan du bortse från denna påminnelse.

Klart man kliar sig i skalpen över huruvida man kan slänga lappen utan tråkigheter.
 

dudek53

Aktiv medlem
Måste man vara medlem för en prenumeration? Blev lite sugen på att få ner en fototidning i brevlådan. Givetvis efter lite uppstyrning av tredje part. Ska kolla på sidan, lär finnas info där...
 

Curt L

Aktiv medlem
Har vid de senaste utskicken fått 2 ex. av Fotosidan Magasin. Har ännu inte hunnit kolla upp om jag betalar för två prenumerationer, vilket inte är min avsikt, men får nog ta mig tid att göra det nu.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Prenumerationsdatabaser låter enkelt men jag har lärt mig att det är långtifrån det.

Vi har specat att för vår titel så skall, om en ny prenumeration kommer in, den läggas efter en eventuell befintlig. Förutsättningen är dock att adressen är _exakt_ densamma. Minsta lilla diff så riskerar den att tolkas som en ny _annan_ prenumerant.

Jag har kikat på just dina två ordrar och de ser identiska ut på leveransadressen så det borde resulterat i en förlängd prenumeration. Dock låter det ju som det är något fishy med din. Kontakta kundtjänst (för vi har tyvärr inte tillgång till databasen) på:

Kundtjänst prenumeration:
Fotosidan Magasin: 08-7996232
mailadress: fotosidanmagasin@pressdata.se

Får du inte svar inom 3-4 arbetsdagar så maila mig (david@fotosidan.se) så skall jag ta ett varv med dem.
 

gedjan

Aktiv medlem
Har vid de senaste utskicken fått 2 ex. av Fotosidan Magasin. Har ännu inte hunnit kolla upp om jag betalar för två prenumerationer, vilket inte är min avsikt, men får nog ta mig tid att göra det nu.
Har precis som du fått dubbla ex. av tidningen efter förlängning av medlemskap och prenumeration. Mycket riktigt så hade det blivit dubbla prenumerationer.
Och det är inte första gången detta händer. Mail till kundtjänst och dom har nu slått ihop prenumerationerna... Men något i logistiken stämmer inte, detta skall ju inte behöva påpekas varje gång man förlänger sin prenumeration?!
 

LeffeHP

Aktiv medlem
O jag har inte fått nr 2 heller trots betalning i november.
Nu börjar jag bli jävligt less på detta! Upplagan är ju begränsad så ni kunde ju inte skicka ut nr 1 till mig i efterhand.

Kan ni inte hantera prenumerationer ska ni fan inte hålla på med det!!!

Ska tilläggas att jag varit i kontakt med pressdata tidigare i år när inte nr 1 kom, skickat in bevis på betalning, fått svar av David E här... Inget händer.
 
ANNONS