Annons

Behöver lite hjälp med hur det fungerar

Produkter
(logga in för att koppla)

Amaanda-N

Ny medlem
Hej!

Jag har googlat runt och läst länge nu, men jag förstår inte riktigt hur man kopplar ett sånt här set: Sea & sea Blixtset YS-02 + Gripstay S, till min Canon S95 med Canons egna undervattenshus.

Är detta ens möjligt ställer jag mig frågan? Hur funkar det med fiberkablar osv. Kan någon vänlig själ förklara för mig? :)

Tack på förhand,

Amanda
 
Hejsan Amanda..

Du kanske redan har fått svar på din fråga ngn annanstans men du fäster den gängade skruven du ser ploppa upp ur plattan (den med blixtarmen på) i ditt uvhus, samma lösning som när du fäster kameran på ett stativ. Den fiberoptiska kabeln fästes också i ett uttag i uvhuset som sitter framför blixten. den känner sen av när blixten i kameran tänds och skickar en signal som tänder din externa blixt (ys02). Jag är osäker dock på om dessa uttag kommer med i Canons egna uvhus.

Jag har själv fotat uv med en s95 fast med ett recsea hus. eftersom jag numer fotar med systemkamera istället för kompakt så anväder jag inte längre prylarna och om du är intresserad av att köpa. Recsea hus med tillhörande vidvinkellins och makrolins. två ys01 med tillhörande blixtarmar och platta för att fästa allt. och optiska kablar mm. Har självklart bilder om du vill se. Hör av dig om du är intresserad och hoppas det löser sig med utrustningen!

MVH Hannes
 
ANNONS