Annons

Uppdatering firmware 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

mrsandin

Aktiv medlem
Japp! Den är uppdaterad i kameran nu.. var inga problem alls.. Se bara till att batteriet har bra med styrka kvar så det inte ger upp.
 

Jeppe

Aktiv medlem
1. ladda hem filen
2. packa upp den
3. Lägg över 10D00200.FIR på ett tomt CF-kort (formaterat i kameran)
4. Sätt i kortet i kameran
5. Starta kameran och följ instruktionerna på LCD-skärmen..


Tänk på att ha ett hyffsat uppladdat batteri
 

toohls

Ny medlem
Communications?

Efter uppgraderingen så fick jag en ny rad i menyn. Communications! man kan välja mellan normal o ptp.
Någon som vet skillnaden?
 

Damocles

Aktiv medlem
PTP funkar under Windows XP bland annat och står för Picture Transfer Protocol.

Vilket innebär att den kan fungera som en egen enhet via dom interfacen, samt lite andra funktioner som jag inte har koll på. Men PTP är på frammarsch.
 

Jeppe

Aktiv medlem
Jo.. PTP var det meningen att 10D skulle ha från början.. Jag har funderat över detta då XP frågade efter drivrutiner..

Man kan dessutom kommunicera direkt med skrivare och skriva ut bilden från kameran.

Äntligen Canon.. det tog bara 7 månader att implementera den funktionen som skulle varit där från början... ;)
 

LaGGE

Medlem
Det finns bara en fil för hela världen eller? Så man inte tankar ner fel och drar in i sin svenska/europeiska 10D.

Mvh Fredrik
 

Jeppe

Aktiv medlem
LaGGE skrev:
Det finns bara en fil för hela världen eller? Så man inte tankar ner fel och drar in i sin svenska/europeiska 10D.

Mvh Fredrik
Japp.. samma fil till hela världen..

Roland... det där var väl lite långsökt..

Har du spegeluppfällning?? ;)
 

RolandM

Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Japp.. samma fil till hela världen..

Roland... det där var väl lite långsökt..

Har du spegeluppfällning?? ;)
Japp, jag har spegeluppfällning (när jag gör ren sensorn) och som bonus är även slutaren öppen samtidigt ;-)

Fast den funktionen får jag nog programera själv....:-(
 

IngemarO

Aktiv medlem
Fråga?

Ursäkta en dum fråga, men försvinner den svenska menyn? Har inte uppgraderat kameran nån gång.

Ingemar
 

jnse

Aktiv medlem
Re: Fråga?

IngemarO skrev:
Ursäkta en dum fråga, men försvinner den svenska menyn?
Nej den försvinner inte, men den återställs till engelska, men det är ju bara att välja svenska igen i inställningarna..
(åtminstone blev mina menyer på engelska efter updateringen, men det var ju enkelt fixat)
 

jnse

Aktiv medlem
Har nån annan märkt att efter upgraderingen så behöver man
inte längre bekräfta när man vill radera en bild?
Det finns ju både bra och dåliga sidor med det...
 

Bent C.

Aktiv medlem
Finns det någon jättepoäng med att uppdatera? Vilka "problem" åtgärdas, och/eller vilka nya funktioner kommer till?
 

Jeppe

Aktiv medlem
Den viktigaste funktionen tycker jag var PTP-protokollet, vilket gör att man slipper asa med sig drivrutiner till kameran, när man ska föra över bilder från den.

Sen var det visst något med CF4..fast det har jag inte haft något problem med innan?
 

redrosie

Aktiv medlem
Jag kollade om det fanns nya drivrutiner till 10D och det fanns det: Version 5.1.0

Jag har inte lagt in alla som kom innan den.Måste jag lägga in dem i tur och ordning eller kan jag lägga in den senaste på en gång?

Tacksam för hjälp! // Carola

Äsch! Jag blandade ihop Driver med Firmware.Inte lätt hålla isär termerna jämt :) Det var Firmware jag funderade över och den senaste hade jag redan så det ordnade sig ju lätt det.
 
Senast ändrad:

han

Aktiv medlem
Senaste?

Vilken är den senaste firmwaren? Kollade runt lite på webben utan större framgång.
 
ANNONS