Annons

Tysk D100

Produkter
(logga in för att koppla)

Pettsson

Aktiv medlem
Jag har funderat ganska länge på att köpa en D100, och fick i förrgår syn på Nikons erbjudande i tyskland (250 euro tillbaka). Då har jag två frågor:
1) Är det ny-camera.net som gäller om man ska köpa från tyskland? Finns det nåt annat ställe som är bättre på något sätt?
2) Är det så att Nikon i månadsskiftet tänker presentera en ny modell i samma prisklass vilket skulle sänka priserna? Eller skulle kameran då istället försvinna?
 

frazze

Medlem
Det är 16 % moms i tyskland, och du betalar den tyska momsen. Eftersom Tyskland är ett eu land blir det inga ytterligare avgifter (fria varumarknaden och endast yttre tullmur (mot länder utanför EU)), endast frakt. Men frakt från tyskland till sverige är ofta billigare än frakt inom sverige.
 

jacobk

Avslutat medlemskap
Jag har beställt en D100 från ny-camera.net. Har dock inte fått den ännu. De skulle få in dem på lager i denna vecka. ¨

Ny-camera.net har lovat att hjälpa till med cashbacken. Men det går att fixa den själv från Nikon. Jag har haft mail kontakt med Nikon Tyskland.

Det är bara tyska momsen som du betalar. Har du företag kan de dra bort momsen om du skickar ditt VAT-nummer.
 
ANNONS