Annons

300D test

Produkter
(logga in för att koppla)

sagan

Avslutat medlemskap
Ja, det ska väl vara samma som på 10D vad jag förstått..och då är den väldigt snabb (0.3 sek i snitt, one shot AF, följande AF klarar rörliga motiv på 50km/h)
 

JanOlofHärnström

Aktiv medlem
Låter bra. Enl. nämnda test är den tydligen väldigt snabb i svagt ljus. Man bör kunna hänga med rätt bra om man plåtar inomhusidrott och har en bra glugg, utan blixt. Antar jag.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Japp, AF verkar det verkligen inte vara något fel på..irriterande med de ynkligt små fokuspunkterna bara.

Jag säger fortfarande att det är mycket kamera för pengarna :)
 

JanOlofHärnström

Aktiv medlem
Sensorernas form

Oj, halkade på tangentbordet.

Sensorererna är alltså större och har en annan form än vad som visas i sökaren. Detta diskuteras i andra trådar men kan vara värt att nämna här.
 

berga

Aktiv medlem
Mikrodatorn var mycket entusiastiska för kameran. (Ja, många tycker att de är som att hänvisa till Ica Kuriren, men jag tycker ändå att de har många och hyfsade testar av kamror).

Bäst i prisklassen runt 10 000kr, värsta konkurrenen 10D.

Väntar med spänning på nästa nummer av Foto som skall testa den, och sedan, Jultomten.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Jan skrev:
Sensorererna är alltså större och har en annan form än vad som visas i sökaren. Detta diskuteras i andra trådar men kan vara värt att nämna här.
Ja, det är väl bara i sökaren som sensorerna skiljer sig från de på 10D vad jag fattat..men irriterande iaf..de är inte lätt att se fokuspunkterna i sökaren på 300D...inte vid en jämförelse iaf.
 

Angelito

Aktiv medlem
Jasså ska den testas i nästa numer då kanske man ska ta och köpa det nummer!!! Har inte foto längre men funderar på att börja prenummerera igen. Någon som vet när man ugefär kan köpa nästa nummer av Foto i affären?
 
ANNONS