Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Linsöverstrålning (flare) på min X20

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Jag är litet besviken på att så många av mina bilder lider av linsöverstrålning. På min DSLR (Nikon D90) har jag visserligen alltid motljusskydd, men där ser jag mycket sällan detta problem. Kan jag få en kommentar?

Är det så enkelt att jag saknar ett motljusskydd?

Per.
 

perstromgren

Aktiv medlem
Pröva att hålla handen över som ett motljusskydd vid liknande ljusförhållande, så ta med och utan hand så märker du rätt snart..

Är du för övrigt nöjd med kameran? *Nyfiken* då jag själv funderar på den, saknar sökare på min LX5.
Jo, jag har insett att jag måste prova.

Jag är fullt nöjd med kameran för övrigt. Inte för att jag har så mycket att jämföra med. Jag har ägt två andra kompaktare, Canon Ixus 70 respektive S100. Den är bättre än bägge dessa. Den optiska sökaren och de fysiska kontrollerna gör den väldigt enkel att använda.

Sedan måste jag erkänna att den är snygg, i synnerhet iklädd sitt nya ljusbruna fodral!

Per.
 
ANNONS