Annons

Dimage F300

Produkter
(logga in för att koppla)

L-G

Aktiv medlem
Funderar på att köpa en kompaktdigital och tycker att Dimage F300 verkar bra. Har någon personlig erfarenhet av den kameran?
 

Henkeman

Aktiv medlem
Har haft en F100 som är mycket lik F300. Den har jag bara gott att säga om. Mycket bra bilder, manuella funktioner, lågt brus. Ja en bra kamera helt enkelt som jag gärna rekommenderar.
 

-big kahuna-

Aktiv medlem
Jag hade F300 i några månader, men tappade bort den :(. Hur som helst, jag var väldigt nöjd med den. Den tar skarpa bilder med mycket bra färgåtergivning och lågt brus. Manuella inställningsmöjligheter finns. Bra och snabba minneskort (SD) och behändigt format. Köp den!
 

UbbeM

Medlem
För och nackdelar...

Har själv en F300 sen några månader. Innan man köper denna kamera tycker jag att det är ett par saker man bör veta och tänka på.

1. Inget laddbart batteri medföljer (dvs addera minst 500 kr på priset för att köpa en BRA laddare och minst 2 uppsättningar BRA batterier)

2. Kameran startar PINSAMT långamt, det låter inte som så mycket med 5-6 sekunders starttid, men det känns som en evighet när man haft kameran ett tag.

3. Bildkvaliteten är MYCKET bra, har själv "framkallat" några st A4 och de är mycket lika förstoringar från dia med 200-film. Är det bara välbelyst så blir bruset mycket lågt, och även om det är mörkt så är bruset faktiskt helt acceptabelt. Dock svårt att fokusera när det är mörkt...

4. Visst, det går att ställa allt manuellt och det är inte komplicerat men det tar en hel del tid att gå igenom menyerna för att till exempel ändra vitbalans och ISO-tal. Kör man kameran helmanuell är den dock hyfsat "direkt" att sköta utan att blippa ner sig i menyerna.

5. Den är perfekt liten om man vill ha den med sig, hittils har den inte varit för stor att bära i sin lilla väska någon gång jag velat ha den med mig.

Är det litenhet, bildkvalitet och manuella möjligheter du är ute efter så tror jag fortfarande att den står sig mycket bra i konkurrensen. Kan du avstå manuellheten, kolla på en IXUS 400 eller nån av Olympus minsta modeller istället. Eller varför inte Casios nya QR-V40, den verkar minst sagt bra!
 

L-G

Aktiv medlem
Tack för era svar! De bekräftade vad jag hade på känn, att det är en av de bästa kamerorna i detta format. Jag har dock börjat snegla på en något större kamera, typ Olympus 5050 eller 5060, men då tappar jag ju lite av smidigheten. Jag får se vad det blir. Slår nog till efter helgerna.

L-G
 
ANNONS