Annons

Från gemensam resa till gemensam utställning???

Produkter
(logga in för att koppla)

jansta

Aktiv medlem
Jag ser detta som ett sätt att få kontakt med fotointresserade vidga mitt eget fotograferande och göra något projekt tillsammans andra. Kanske från gemensam utflykt till gemensam utställning????

Jag har tidigare berättat om mitt galleri som jag öppnade i oktober. Galleriet är ingen födkrok utan ett bra sätt att använda en lokal som blev tom när jag sålde mina snickerimaskiner. Har haft vernissage och det var 300 personer som besökte galleriet. Intresset var större än jag trodde och vågade hoppas. Har även sålt en hel del, vet inte vad som är normalt men jag är nöjd. Sen då??? Nu är frågan hur galleriet skall användas framöver. Jag kan aldrig själv hålla en utställning fräsch och aktuell. Vill gärna ha fler bra konstutställningar och redan har en del målare etc anmält sig, men efter min fotoutställning så tror jag att det finns ett sug efter bra bilder.
Galleriet ligger i anslutning till hustruns presentaffär så att det är bemannat vardagar. Affären har en kundkrets som också går in och tittar på bilderna, det som är grundidén är att de som kommer för att se på bilder också skall titta i affären.
Galleriet ligger vid väg 172 som är en av två huvudvägar genom Dalsland. Inom 6 mil bor 150.000 innevånare, så även om det inte ligger i stan så är det inte ocentralt.
(Vänersborg 4 mil Trollhättan 5 mil Uddevalla 2 mil Lysekil 4 mil)

Nu tänker någon: Va kostar det? Pengarna är inte det centrala, lokalen finns ju där ändå. Det som är viktigt är att det blir bra marknadsföring.

Är det någon intresserad så hör av er.

Se bild från galleriet

Jan Stalfors
 

Bilagor

ANNONS