Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

300D finns för omedelbar leverans till 10450:-

Produkter
(logga in för att koppla)

KanonCanon

Aktiv medlem
Whaooow!!! >>>>>>>>1<<<<<<<<< kamera!!!! spring och köp!!!

Tror Canon-sverige verkligen ska börja tänka på att skaffa in fler kameror! :)
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Fick bli en i måndags på Kameradoktorn istället. De hade rimliga priser för att vara över disk. Och i lager. I Södertälje skulle de kanske få in några få om en månad... suck.

Trevlig kamera den där lilla blanka saken.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Den är köpt åt sambon som vägrar släppa den i från sig. Hon ska ha med den jämt och inrett sin haglöfs-ryggsäck så att det ska funka.

Jag har tagit en del bilder med den och över positivt överraskad hur över hur mycket bättre den tycks exponera än min D60. Tycker också att fokuseringen verkar funka bra i svagt ljus.

Men någon riktig utvärdering får jag vänta med lite.

/M

PS. Själv väntar jag ju som bekant på en 3D. Har funderat om om det inte är så att Canon kommer att ersätta 10D med en 30D och dessutom införa en 3D.
I längden finns det ju ingen anledning att ha färre parallella modellserier digitalt än analogt, det gäller bara att få igång produktionskapaciteten.
 

Ralph L

Aktiv medlem
Cyberphoto har också på lager just nu, både med och utan optik...

Canon kanske har fått tummen ur äntligen.
 

Jeppe

Aktiv medlem
.. på www.fyndbörsen.se tydligen.
Hörde de hade fått in några kameror varav en tydligen var osåld.

Så vill ni ha en innan helgen kan ni hämta den ;-
Jaha......?

Cyberphoto har också på lager just nu, både med och utan optik...
Jaha......?

Finns i lager hos Fotobutiken i Focus också.
Jaha......?

Entusiastbutiken i Mörby har en utan glugg.
Jaha......?

Jag såg att Scandinavianphoto har 1Ds som beställningsvara.....tänka sig... ;)
 

RolandM

Aktiv medlem
Rena Sovjettiden, att passa på och handla medans det finns varor. Själv lever jag i ett utbudssamhälle....
 

Speedy

Aktiv medlem
Finns att få tag på utan problem. Iaf den utan glugg.

Kitet med 18-55:an fanns iaf imorse när jag kom till jobbet. Hur det ser ut nu? ja.. =)

Folk är lite smått galna måste jag säga. Man hinner inte ens med lite vanligt snack om vad de bör skaffa för gluggar, mm. som det annars är brukligt. De bara tar den, betalar å springer iväg lyckligt ovetande om vad en schysst telezoom kommer att kosta.

Måste säga att jag är lite smått kluven till att sälja så mycket till folk som inte har en susning vad de ger sig in på.
Å med det menar jag inte att de som köper den nödvändigtvis är okunniga, men flertalet kommer att få en smärre chock när det ska handlas det där "längre objektivet".
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Frågan är om alla verkligen kommer att köpa en telezoom. Ser man kameran som en ersättare till en kompaktdigital är inte telezoom så självklart.

Desutom kommer det en 55-200 snart.

När jag handlade 300D tog jag inte ens upp den ur paketet, så jag räknas väl in i de okunnigas skara... :)
 

Jeppe

Aktiv medlem
Canons "nya" 55-200 är ju egentligen bara en "uppgradering" av det gamla APS-objektivet med samma brännviddsomfång. Inte bra då, inte bra nu heller.... ;)

Däremot var deras 22-55 ganska hyffsat. Det erbjöd 22 mm på en 35mm-kamera till ett mycket lågt pris..



/Jeppe - en gång i tiden en 22-55,55-200 ägare..
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Jag tyckte att det funkar rätt bra med 70-200/2,8... men det ser inte riktigt klokt ut...

Men om 55-200:an bara är en uppgradering tycker man ju att det borde kunnat finnas samtidigt som 300D kom. Men det kanske är kapacitetsproblem. Efterfrågan på 18-55:an är ju rätt stor.
 
ANNONS