Annons

portabelt blixtaggregat?

Produkter
(logga in för att koppla)

elva

Aktiv medlem
Hejsan!

Ett portabelt blixtaggregat vore ju väldigt praktiskt, men elinchromes och de andras är lite väl saftigt prissatta för min plånbok.
Därför tänkte jag höra om det finns nån som vet ett sätt att få tillgång till el om man har lust att ta med sig studioblixtarna ut i det fria.
(riktigt lång förlängningskabel är inte aktuellt)

Hoppas verkligen på en billig enkel lösning.
 

kreatören

Aktiv medlem
Jag har tagit med mig mina Metz-studioblixtar ut i naturen/verkligheten vid några tillfällen och körde då med ett bensindrivet elverk av den mindre sorten.
Finns säkert att hyra någonstans.
 

Johan A

Aktiv medlem
Bernts tips är sannolikt det billigaste alternativet om du bara behöver använda det vid enstaka tillfällen. Värt att tänka på är dock att dessa alltför ofta för ett fruktansvärt liv så det kan knappast bli aktuellt överallt. Det finns alternativ, lite beroende på hur mycket kräm du behöver få ut, vilka transportmöjligheter du har och vilka platser du tänkt dig, liksom icke minst hur stor din plånbok är.
 

mganga

Aktiv medlem
Bara en tanke... men finns det kanske generatorer man kan leverera ström till från en bil? Borde ju bli tystare om inte annat än ett fristående dundrande aggregat?
 

quarc

Aktiv medlem
Vet inte hur mycket ström sådana där grejer drar, men särskilt mycket kan det väl inte vara. Om du kan köra bil till i närheten så kan du ju skaffa en konverter som konverterar 12v till 220v.. Då får du släpa med ett bilbatteri eller liknande, så lättburet blir det inte.....
 

mr_saleka

Aktiv medlem
50W

min tanke är att montera 4st 12V 50W halogen spottar med försänkt armatur på en plywood skiva ca 500x400mm. för att sedan använda dom som fotoljus när jag är ute. formeln säger ju I=P/U dvs (4*50)/12 ~ 16A ett vanligt bil batteri ligger på 60Ah vilket ger 3,75 timmars brin tid.
pris på lampor med armatur ~175:- st
 
ANNONS