Annons

D30?

Produkter
(logga in för att koppla)

Humla

Ny medlem
Heej...

Är i full gång med att köpa digitalkamera...kör nu med mellanformat (bladare och mamiya) och annars en eos 30...
Vad säger ni om D30 och D60? är det nåt att ha eller finns det några kända fel som jag missat helt?

ha det gott och tack till er som orkar svara:)
 

sagan

Avslutat medlemskap
Jag köpte en D30 begagnat i A-skick (såg närmast ny ut, få bilder tagna enligt uppgift) för 6500:- den kändes ungefär som 10D..fin känsla m.a.o, den har visserligen plastkåpa men det är bra plast, LCD:en var klart sämre och AF ganska seg, särskilt i svagt ljus...i övrigt en bra kamera på alla sätt.
 

dkv_

Aktiv medlem
jag har en D60 och är nöjd med den.autofokusen är slöare än på tex Eos 5 men funkar bra. + att den ska vara mycket lik 10D i bildkvalite.
D30 har jag hört ska vara slöare (har inte testat) men jag valde D60 som första digitalare och rekomenderar den :)
lycka till/Patrik
 

Humla

Ny medlem
tack!!

Tackar för era svar:) har hittat en som säljer en D30 för 3000:-, låter ju sjukt billigt men han verkar reko:)
vad är ett bra pris för en beg D60 eller 10D då?
vill ju inte att den ska vara för seeeg.-( fotar mest i studio oxå, så ljuset är ju inte alltid på max...
hmmm....
 

mrsandin

Aktiv medlem
Tänk på att en D30 som är använd några år kan ha en slutare som behöver bytas, det är det vanligaste felet på denna kamera. En ren slitagegrej. Kostar 2-3 tusen att fixa. Så en billig kamera kan helt plötsligt bli dyr.
 

sagan

Avslutat medlemskap
D30 och D60 har samma AF..så det ska inte skilja något där, en D60 borde väl kosta ett par tusen mer än D30..en begagnad 10D. strax över 10 000:- borde den väl ligga på.
 

bjanha

Aktiv medlem
Jag är nybliven ägare av en D60 och jag är så jävla nöjd. Visst är autofokusen lite seg i skum belysning men det tycker jag är en bisak i sammanhanget. Kameran är och känns verkligen proffsig.
 
ANNONS