Annons

Linsskydd passande S4400

Produkter
(logga in för att koppla)

Fear46

Medlem
Vet nån vart jag hittar ett passande linsskydd till min nyinköpta Fuji finepix S4400? Letat på Ebay t.ex men det finns en uppsjö av sånna där juh så jag e inte heller så hemma på dom där. Jag fick tyvärr inget skydd med när jag köpte den.
 

Fear46

Medlem
Hur kan man mäta det? Jag mätte diametern på linsen o den är ytterskal eller ja ytterdiam 62mm, men jag köpte en sån förut men det passade inte. För jag mäter innsidan kanten där det är inåt då får jag det till nåt annat. Är det säkert den där passar du gav mig tips om?
Mvh Lasse
 

Johnny.H.

Aktiv medlem
Nej jag är inte säker längre. Jag googlade snabt fram en bild på kameran men det visade sig vara en annan modell. På den stod det Ø58mm det var därför jag fick för mig det.
Tycker ändå det verkar som kameran har 58mm filtergänga, mät gängan på insidan ytterst på objektivet så vet du.

Edit: S4000 & S4500 verkar ha 52mm så det kanske är samma på din?
 

Fear46

Medlem
Nej jag är inte säker längre. Jag googlade snabt fram en bild på kameran men det visade sig vara en annan modell. På den stod det Ø58mm det var därför jag fick för mig det.
Tycker ändå det verkar som kameran har 58mm filtergänga, mät gängan på insidan ytterst på objektivet så vet du.

Edit: S4000 & S4500 verkar ha 52mm så det kanske är samma på din?
Jag har mätt och får den till 52 mm, japp det skall vara samma kamera identiska alla 4200, 4300, 4400 och 4500 är samma kamera. Jag har vart i kontakt med Fuji men dom hittade inga lock till nån av dessa som dom kunnde haft i lager liggandes. Min S4400 som jag köpte på ebay i England har aldrig sålts på den svenska marknaden berättade dom.
Men till locket nu spelar det nån roll vilken sorts snapp lock jag köper eller funkar alla på samma sätt bara jag köper 52 mm?
Har sett lock till Fuji på ebay men dom kosstar 200 spänn med frakt pust! Hoppas nån kan hjälpa mig med detta måste ha ett skydd.....
 

Fear46

Medlem
Njaaa inte vad jag vet eller jo det finns en Expert butik på city tror att dom håller på med kameror kanske
 
ANNONS