Annons

Problem med Sigma 70-200/2.8?

Produkter
(logga in för att koppla)

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal

Jeppe

Aktiv medlem
Det verkar som om de tidiga exemplaren av EX-modellen hade detta problem...

Ska du köpa en ny, så tror jag inte det är något problem...Mycket prisvärd glugg.. Bl.a. Cyberphoto har gått ned i pris på detta objektiv.. Innan var det lönsamt att köpa från Tyskland eller B&H.. Vet inte hur det är nu.

Hursomhelst så är det inget problem då Zieger Teknik chippar om det skulle behövas.

www.zieger.se


Ps..

Nu vill jag att alla Nikonägare (företrädesevis) som gnällt på Sigmas inkompabilitet ställer sig upp och gnäller precis lika mycket på Nikon ;)

Hehe..
 

forry4U

Aktiv medlem
Jeppe skrev:


Ps..

Nu vill jag att alla Nikonägare (företrädesevis) som gnällt på Sigmas inkompabilitet ställer sig upp och gnäller precis lika mycket på Nikon ;)

Hehe..
Har aldrig haft några kompabilietsproblem med mina trogna Nikon F4...Däremot väldiga problem då jag försöker vrida fast mina gamla Canonobjektiv på min Canon EOS1n :) haha

ha de gott
göran
 

Jeppe

Aktiv medlem
Det har väl inte med saken att göra i detta fallet Göran........men om du envisas så går det faktiskt, via en adapter..
Jag ger mig inte in på ytterligare invecklingar här, eftersom tråden handlar om Sigmas 70-200/2.8

Men men.. en sak till Christer.. Mitt exemplar pallade inte med -24 grader i 4 timmar.. AF'en la av, men Johan Printz har varit ute med ett 100-300/4 både kallare och längre.. så det är nog väldigt individuellt..

Den fungerade igen när den fått tina upp lite ;)
 

forry4U

Aktiv medlem
Oj..Ursäkta om jag lade mej i er diskussion..jag är bara på så jäkla spralligt humör idag:)

Men OK jag ställer gärna upp på en duell anående gamla Fd objektiv på nya EOS..när det passar

ha de så gott
göran
 

Fredsson

Aktiv medlem
Jag har själv ett Sigma 70-200/2,8 HSM för Nikon som är ca ett år gammalt. Detta fungerar alldeles utmärkt tillsammans med D100.

Thomas
 
ANNONS