Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Var kan jag köpa ett Canon 50/1.8?

Produkter
(logga in för att koppla)

sueed

Aktiv medlem
Någon här som känner till en affär som har den i lager? Den tycks vara väldigt svår att få tag på.

Jag har beställt en från Cyberphoto, men har nu väntat i 2-3 veckor på den. Jag har mailat dem, och Hegethorns, och väntar nu på svar. Scandinavian har den inte heller i lager.
 

andgi

Aktiv medlem
Hmm.. nä, 50:an verkar vara svår att få fatt i, jag fick vänta halva sommaren på min (köpte från Scandinavian Photo).

Nu hade visst B&H Photo i NY också slut på 50:eek:r men annars så ser det ut som den kostar runt 900:- inklusive frakt och svensk moms där.. och det är iaf rejält mycket mindre än jag betalade för min :-/
(Är det svenska Canon eller fotohandlarna som har breda marginaler?)
 

bjanha

Aktiv medlem
sueed skrev:
Någon här som känner till en affär som har den i lager? Den tycks vara väldigt svår att få tag på.

Jag har beställt en från Cyberphoto, men har nu väntat i 2-3 veckor på den. Jag har mailat dem, och Hegethorns, och väntar nu på svar. Scandinavian har den inte heller i lager.
LPFoto www.lpfoto.se har både 50/1.8 och 50/1.8 II i lager. 1600 resp 1395kr tror jag de tar.

/bjanha
 

sueed

Aktiv medlem
Jarod skrev:
Vad är det för skillnad mellan 1.8 och 1.8 II?
Mk I har en "distance scale" (jag kan bara inte komma på vad det heter på svenska, heh), en större fokusring och metall- öhh "mount". Jag får nog gå och lägga mig snart :)

Jag har nu beställt en Mk I från lpfoto. Tack för tipset bjanha!
 
ANNONS