Annons

Olympus 5060 i lager

Produkter
(logga in för att koppla)

-PH-

Medlem
Tydligen har fotobutikerna fått in nya 5060wz i lager. Har någon sett några tester eller rent av testat den själv?

//Patrik
 

Jensendk

Avslutat medlemskap
En kompis af mei har det i hans shop i köpenhamn. Der er bra ting om det, men ochso inte so bra ting. Jeg har selv en 5050, och mine kommentarer baserer sig på 2 dage md 50 til låns.

Batteriet, 5060 bruger ikke standard batterier, inte so bra

Medier, Smartmedia er ude, men hvem bruger dem mere?

Greb og betjening, lite anderlunde end 5050, men ellers bra at jobe med..

Objektiv. Inte so ljusstarkt som 5050, men mindre närgrens, hvad man tycker bedst om, det er en smagssag..

Image size. Lite støre, rundt 3%, ingen skildnad i praksis..

Kameraet føles inte so bra i min han, men min tjej tycker det er båattre i hendes hand, 1-1

Filtergevind på 40.5 mm som inte bär mere end et polfilter, ingen lens adapter.

Nyt CLA adapter, med bajonet, nya udgaver af Tcon17 og Wcom07 med bogstac understøtter dette.. Jävla dumt.. Lur om inte Eagleeye eller Kelko kommer med Lens adaptere med mm gevind motsvarende CLA-1.

I dag ville jeg købe 5050 igen, en Wcon08 gør at jeg får nok wide, och det er vigtigt for mig at kunne brug udstyr fra andre ( Har bla. et eagleeye objektiv). Jeg tycker at 5060 inte er fremgang, men et skridt til siden. Vil du have indbygget wide, 5060, vil du have flexibiliet med forsatser och batterier, 5050.
 

plf66

Aktiv medlem
Jag fick mitt ex i onsdags hos den lokala fotohandlaren och jag har skrivit lite om det i den tidigare tråden. När jag provat mera ska jag skriva lite mer av min erfarenhet.


Dessa två bilder är tagna med 5060

http://www.linbanan.se/temp/20031123-1.jpg
http://www.linbanan.se/temp/20031123-2.jpg

Jag var ute och gick i solljus på lunch idag och fotograferade lite. Det bekräftar mina tidigare erfarenhet från de första dagarna att kameran har snabb autofokus (jämfört med andra kompaktkameror som exempelvid Canon G5) och tiden mellan halvt nedtryckt avtryckare där skärpan är låst och att själva bilden tas är mycket kort.

Jag provar vidare och ska väl försöka sammanfatta erfarenheten så småningom.
 
ANNONS