Annons

Är tidpunkten rätt att köpa X-T1?

Produkter
(logga in för att koppla)

J-Bq

Aktiv medlem
Jag går i bytartankar, har för närvarande en X100 som jag gillar mycket, förutom autofokusen!
Fick för ett tag sen ögonen på en X-T1 och tänker att den borde vara ett fint komplement till min nikonutrustning. En X-T1 + pannkakeobjektiv är ju något smidigare än en D3s med diverse schabrak.

Jag undrar ifall någon vet om något är på gång den närmaste tiden som kan orsaka prisras hos fuji? X200 och X-2pro figurerar lite här och där i ryktessvängen men har inte hittat något konkret.

Finns det någon som gjort uppgraderingen X100 > X-T1 eller Bara har X-T1 som komplement till nikonutrustning och kan säga något om det?
 

voitcanon

Aktiv medlem
En x-pro 2 ska väl komma Första halvåret 2015. Tvivlar dock på x200 x100t släpptes ju i höstas.
Så köp dig en x-t1 det kommer alltid en ny modell och ska man alltid vänta så har man aldrig någon kamera ;)
 

A Boy Named Erik

Aktiv medlem
Om man alltid väntar kommer man aldrig igång, och det finns alltid en större fisk ;) Jag kör med X-T1 och x100s sedan ett år tillbaka, bytte från 5D-serien. För min typ av fotografering (gatufoto och porträtt, inklusive studio) är det perfekt. Kommer aldrig gå tillbaka till de större systemkamerorna. Kommer du att fota sport så är det kanske inte kameran för dig, då den fortfarande är långsammare än t.ex. Canon och Nikon.
 
ANNONS