Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya objektiv på G till FujiX

Produkter
(logga in för att koppla)

PatrikBerg

Aktiv medlem
Fujifilm har idag uppdaterad sin "lens roadmap" med nya objektiv. Tillagda är:

XF120mmF2.8 R Macro 1:1 Macro, telephoto lens
XF35mmF2 R compact and lightweight standard focal length lens
1.4x Teleconverter (for XF50-140mmF2.8 R LM OIS WR, XF120mmF2.8 R Macro, XF100-400mm)

XF100-400 har ju funnits på listan sedan tidigare men då vill jag minnas att brännvidden låg på 140-400. Så nu har man alltså utökat omfånget till att 150-600mm (småbilds ekvivalent). Telezoomen har även blivit flyttad från hösten 2015 till våren 2016. Notera även att storleken på bländaren ej är bestämd än.

http://www.fujifilm.com/news/n150210.html
 

bikeman

Avslutat medlemskap
Macrot blir intressant. Fujifilm kan verkligen tillverka skarpa och välbyggda objektiv som inte andas "plastleksak". Jag har deras 35/1.4 och 56/1.2 bl.a och det är dom absolut skarpaste objektiv har jar använt, och då har jag haft en bunt dyra Nikon i min ägo, men inget som slår dessa från Fujifilm.

Jag är imponerad av Fujifilm, och även Sony o Samsung. Dessa tre står för ett nytänkande som både Nikon och Canon saknar. Det känns som om Nikon och Canon försöker att vinna en strid, under tiden som dom andra kapar mer och mer marknadsandelar.

XF-100-400 ska verkligen bli intressant och se vad det blir för något.
 

Segedahl

Aktiv medlem
Köpte Fujifilm Fujinon XF 50-140 som kom nyligen.
Helt ok glugg! Susar dock lite om gluggen när kameran är på.
Är också nyfiken på de nya släppen jag med :)
 
ANNONS