Annons

Fuji XT-1 i studio

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Har en fråga som någon kanske kan svara på. Har någon här erfarenhet av studiojobb med XT-1an?
Kör just nu en 5D mark II men har fått ett bra erbjudande på kamera + objektiv så det lockar lite att byta. Men frågan är om jag bara vill byta för det känns kul med en ny kamera. Har XT-1an några fördelar förutom att den är rätt kompakt?

Tack på förhand!

/T
 

Digitalbrus

Aktiv medlem
Jag kör med X-T1 i studio numera efter att gått över från just Canon.

Jag tycker den är suverän att arbeta med både i och utanför studion.

Hade fotojobb senast igår i studiomiljö och om du vill kika så finns
lite bilder på hemsidan www.bildeffekt.se

Välj porträtt och se t.ex den första bilden på barnet och bilen som togs med X-T1:an
samt bilden med tjejen och de fyra hundarna till exempel.
Sedan kattbilderna under kategorin djur, de två katterna tillsammans, båda två
bilderna också tagna med X-T1:an igår.

MVH Julle.
 

Gutta

Aktiv medlem
Det du vinner förutom storleken är DR. Något som är totalt sett väldigt underskattat tror jag.
Kan bara se till mig själv och min egen okunskap innan jag faktiskt upplevde skillnaden.

Finns nog många C-fotografer som hade uppskattat skillnaden men inte vet om det än.
Nu är inte jag någon studiofotograf och jag vet inte om skillnaden skulle upplevas lika stort där som jag upplevt den i mitt fotograferande. Inte för att DR inte skulle kunna spela roll även i studion, men som studiofotograf har man ju kontroll på ljuset och kan därmed utesluta faktorskillnaden i DR om man bara är tillräckligt duktig i ljussättningen...
 

bikeman

Avslutat medlemskap
X-T1 + 56/1,2 som portträttkombo. Ska du ha något bättre får du gå på mellanformat. Fuji 56/1.2 är ett av marknadens absolut skarpaste objektiv idag, och välbyggda.
 

ronny vervaart

Aktiv medlem
Hej!

Har en fråga som någon kanske kan svara på. Har någon här erfarenhet av studiojobb med XT-1an?
Kör just nu en 5D mark II men har fått ett bra erbjudande på kamera + objektiv så det lockar lite att byta. Men frågan är om jag bara vill byta för det känns kul med en ny kamera. Har XT-1an några fördelar förutom att den är rätt kompakt?

Tack på förhand!

/T
du måste in i menyn å ställa om sökarn,den blir mörk annars när man kör manuellt.lycka till med en bra kamera/Ronny
 
ANNONS