Annons

Avant 430

Produkter
(logga in för att koppla)

ace

Avslutat medlemskap
Är det någon här som har testat Avant 430? den är ju nästan för billig (199euro) för en 4Mpixlare.
 

masur

Aktiv medlem
BenQ DC2410 är en 3.3M kamera som kan köpas för 129 euro men jag är inte frestad. Antalet pixlar säger inte allt, Det krävs så mycket mer för att göra en bra kamera. Leta kameror bland mer etablerade tillverkare så är risken mindre att du blir besviken. Här några tips:
Konica Digital Revio KD-410Z är en 4M kamera som kan köpas för 276 euro i Tyskland (Cyberphoto tar 3495kr). En liten snygg och gedigen kamera. En utgående modell till ett attraktivt pris.
Minolta Dimâge Xt som säljs av Cyberphoto för 2790kr (från 269 euro i Tsykland) är en behändig 3.34M kamera.
Ditt s.k. fynd, Avant 430 framstår knappast som tokbilligt längre. Om den är värd pengarna är svårt att säga. Det finns så många okända märken som skryter över antalet pixlar.
 

.Z.

Aktiv medlem
Det är mycket vanligt att dessa tillverkare uppger interpolerade upplösningssiffror, alltså inte äkta.

Sedan så är det självfallet som föregående talare säger så att pixlar är inte allt...

Larsa, som faktiskt har en BenQ!
 
Senast ändrad:

ace

Avslutat medlemskap
tack skall ni ha för hjälpen... Nu har jag iaf gått å köpt mig en Olympus µ300. Inte lika billig men de känns ju bättre att veta vad man betalar för.
 
ANNONS