Annons

Magdalena

Produkter
(logga in för att koppla)

skronman

Medlem
Mitt sätt att få tänderna vitare är att
markera tänderna och väljer ludd 3
sen trycker jag CTRL+j för att kopiera markeringen till ett nytt lager sen lock i lagerpaletten (den rutig fyrkanten efter lock) på det nya lagret
och målar med vit färg över tänderna
sen ställer man in opacity ca 35% eller tills det ser naturligt ut

För ögonen
Markera båda ögonen / ludd 3 / CTRL+j / i lager paletten välj screen / ställ in opacity % till önskat värde

Värdena på ludd varierar kanske med storleken på bilderna

För att ta bort finnar och prickar.
kopiera bilden till ett nytt lager
Filter/GaussianBlur 8
Layer/LayerMask/Hide all
Målar över finnar och prickar med en mjuk pensel färg vit opacity ca 30%
Målar man fel välj svart färg för att radera
 

Estethia

Aktiv medlem
nu har jag gjort en variant av Jannes ena bild.

det är mycket skugg- och efterbelysningsmåleri (utjämning av skuggor och förstärkning av highlights).
jag har joxat lite fram och tillbaka med färgerna och gjort det lite onödigt omständigt med många justeringslager, men det blir så ibland när man bara sitter och leker.
vissa färger har jag tagit bort, andra tagit fram och några har jag ändrat till nån annan färg.
en massa NI har jag i vanlig ordning lagt på.
efter det lite oskarp mask på ögon, näsa, mun, kind och vissa ställen i luggen.
jag la oskarp mask över hela bilden, markerade den händelsen med historiemarkering och gick sen tillbax till händelsen innan och målade på den oskarpa masken där jag vill ha den med historiepenseln.
just så här brukar jag ofta göra med mina bilder, eftersom det förfarandet går mycket, mycket snabbt. jag behöver inte göra några markeringar och jag har 100 % koll på var min skärpa hamnar.

jag har även gjort lite små "gör flytande"-grejer oxå. förändringar som egentligen är lite "fy fy", för jag har ändrat form på sånt som är väldigt personligt.
men här kände jag mig fri att leka, så jag drog faktiskt lite i hakan här och där.
fast väldigt försiktigt.

sen vart jag så inspirerad av ariadnes suveräna variant att jag spegelvände min oxå, fast jag klippte inte lika hårt dock.


Liax: Ditt tidningsomslag är suveränt! Kul idé! *får inspiration*

Gunnvor: Men coolt! du har ju gjort ett spöke!! :eek:D

ariadne: som jag sa: din minimalistiska variant är überbra!!
*gilla*
 

Bilagor

Damocles

Aktiv medlem
jag la oskarp mask över hela bilden, markerade den händelsen med historiemarkering och gick sen tillbax till händelsen innan och målade på den oskarpa masken där jag vill ha den med historiepenseln.
Undrar om det finns några fler fördelar med den metoden framför att göra ett nytt lager med usm på och sedan bara maska av det man vill ska vara synligt. Det blir ju samma sak.

Dock funkar ju history brush i 16bit även i photoshop 7 så det är ju en fördel.


Men photoshop är ju verkligen, alla vägar leder till rom. Allting går väl att göra på nästan lika många sätt som det finns photoshoppare så....
 

müsli

Avslutat medlemskap
Mäkta imponerad av Christels tolkning. Gillar skarpt "ögonbrynssmyckena" (eller vad det nu kan heta).
 

Arleklint

Aktiv medlem
hehe, Jag sitter verkligen och njuter av era förmågor och alla varianter på Magdalena :)

Kan hon bli en Jungfru Maria på en tavla i kyrkan tro?
 

julgus

Aktiv medlem
ujjj... hit törs man inte "låna" ut porträtt... då blir man väl antagligen lämnad..

personligen så tycker jag att de 2 första var ok, och Jannes precis innan detta inlägg.. de andra var, i mina ögon, förskräckliga.. ;-)

Mvh
Johan
 
ANNONS