Annons

Gummilöst XT-1

Produkter
(logga in för att koppla)

Zewrak

Aktiv medlem
Goddagens,

Min XT-1 har börjat ömsa gummi. Det har expanderat så till den grad att det inte längre får riktigt plats på kameran. Vilket resulterar i att det lossnar från kameran och drar limmet med sig. Även luckan till USB porten har det hänt samma sak med, så att den inte längre går att stänga ordentligt.

Nu har jag läst lite om det här på en annan site (http://www.dpreview.com/forums/thread/3730669) och det verkar vara ett relativt vanligt förekommande fenomen. Det verkar som att i vissa länder åtgärdar Fujifilm det, men i andra säger man att det är användarens eget fel.

Har någon här månne lämnat in sin kamera för att få detta problem åtgärdat? Vad kostade det er i sådana fall? Gick det på garanti? Och vilket tidsperspektiv kan man räkna med om man skickar in kameran?

Bifogar ett par bilder på min kamera som illustration.
 

Bilagor

Flash Gordon

Aktiv medlem
Nikon hade en hel del klagomål på just detta för några år sedan.
Har inte hört det tidigare när det gäller Fuji.
Min egen X-PRO1 som nu är 2-3 år gammal visar inga sådana tendenser.

Vad säger Fuji?
 

Zewrak

Aktiv medlem
Nikon hade en hel del klagomål på just detta för några år sedan.
Har inte hört det tidigare när det gäller Fuji.
Min egen X-PRO1 som nu är 2-3 år gammal visar inga sådana tendenser.

Vad säger Fuji?
Nej, det verkar vara XT-1 som har det problemet, inte de andra kamerorna från Fujifilm. Har fått svar från Fuji Sverige nu, och de säger att det fixas på garantin. Så ska skicka in kameran på reparation. :)
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Jag hade problem med en X-10 en gång. Fick direkt det fixat av Fuji.
Så jag misstänkte de även skulle hjälpa till i det här fallet. Så det var ju skönt det stämde.
Så här har jag bara gott att säga om Fuji.
De tar bättre hand om sina kunder än de flesta.
 

David F Stop

Aktiv medlem
Det händer tyvärr de flesta X-T1. Min såg ut så där efter mindre än 4 månader. Jag lämnade in den på Cyberphoto, som skickade den till UK. Jag fick den levererad hem på 10 dagar.
Tyvärr, ett år senare måste det lämnas in igen. Den ser likadant ut igen.
 
ANNONS