Annons

sagan om ringen...bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

sagan

Avslutat medlemskap
Jag vill gärna ta bilder på temat sagan om ringen..om någon vill ställa upp är jag mycket tacksam.

Jag har kläder för egen del om någon vill fotografera mig med "sagan om ringen kläder" så kan vi ha ett ömsesidigt utbyte.

här är en "spökbild" tagen på mig med medeltidskläder.
 

stranden

Aktiv medlem
sagan skrev:
Jag vill gärna ta bilder på temat sagan om ringen..om någon vill ställa upp är jag mycket tacksam.
Synd att du inte bor i samma krokar, annars hade det kanske varit en idé. En del kläder finns och Bilbos svärd 'Sting' i originalkopia som jag investerade i när jag var i Wien.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Attans..japp..får hoppas på någon i Stockholmskrokarna..men om du har vägaran förbi så hör av dig!
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Synd att biljetterna släpptes i måndags, annars hade du haft 35 tält med folk i utanför SF på Medborgarplatsen. Där hade det nog varit extremt lätt att leta modeller.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Jag verkar ha fått någon/några som ställer upp under nästa år (till våren) fick ett mejl...bara så ni vet :)

Fler är givetvis välkommet.
 

jonaseriksson

Aktiv medlem
Läste för länge sedan att det finns något Tolkiensällskap i Stockholm. De skrev att de brukade sy kläder och sedan gå ut i skogen och kriga.
Fråga dem, du får säkert fota dem när de springer runt i skogen.

Annars kanske en kul idé är att fota människorna på stan. På tisdag-onsdag är det premiär. Då brukar det vara jättemånga som kommer till bion utkädda.
Såg en kille innan Sagan om de två tornens premiär förra julen som var utklädd (eller avklädd) till Gollum. Han såg rätt kul ut när han sprang runt på Kungsgatan, klockan var 23.40. Det snöade dessutom ute.

mvh
Jonas
 
Senast ändrad:

jonaseriksson

Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Synd att biljetterna släpptes i måndags, annars hade du haft 35 tält med folk i utanför SF på Medborgarplatsen. Där hade det nog varit extremt lätt att leta modeller.
Pratade lite med en kille i måndags som hade tältat i fyra veckor utanför Sergel. Han hade fått de biljetter som han hade önskat, första raden på Rigoletto.
- det är ju de klart sämsta platserna! Förstår inte vad han tänkte...

mvh
Jonas
 

müsli

Avslutat medlemskap
jonaseriksson skrev:
Han hade fått de biljetter som han hade önskat, första raden på Rigoletto.
- det är ju de klart sämsta platserna! Förstår inte vad han tänkte...
Det är de bästa platserna om man vill se filmen först. De som sitter bakom ser ju filmen ca 3 nanosekunder senare per bänkrad.
 

elohim

Aktiv medlem
müsli skrev:
"Sakta"? 300 miljoner meter per sekund är inte sakta om man jämför med en Volvo 240. Men ... allt är ju relativt... eller nåt ...
Om man sitter en meter framför den som sitter bakom så tar det ljuset en trehundramiljontedels sekund längre tid innan ljuset når den bakom.
Det blir ju 0,3 nanosekunder, inte 3..
 

müsli

Avslutat medlemskap
elohim skrev:
Om man sitter en meter framför den som sitter bakom så tar det ljuset en trehundramiljontedels sekund längre tid innan ljuset når den bakom.
Det blir ju 0,3 nanosekunder, inte 3..
Ljuset färdas 299792500 = 3,00*10^8 meter per sekund. För att få tiden tar du sträckan dividerat med hastigheten.
1 meter / (3,00 * 10^8) = 1/3,00 * 10^-8 = 3,33 * 10^-9 = 3,33 nS.

Det tar alltså ca 3,33 nanosekunder för ljuset att färdas en meter, inget annat.

hmmm, hoppas du har bättre koll på decimalerna i tentorna ;)
 
Senast ändrad:

jonaseriksson

Aktiv medlem
CallMeKenneth skrev:
Kanske var det rad ett på balkong vilket enligt mig är de bästa bioplatserna i stan.
Balkong rad 1 på Skandia tycker jag är de klart bästa platserna. Man sitter en och en och kan nästan ligga ner. Det är inte heller några vakter där så det är lätt att få in pizza till filmen:)

mvh
Jonas
 

sagan

Avslutat medlemskap
Jajaja...nanosekunder och bästa platsen och dittan och dattan!! :)
Men vem ställer upp på en plåtning??...det var lixom därför jag startade tråden ;-)
 
ANNONS