Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera + glugg om inte pengar var ett problem?

Produkter
(logga in för att koppla)

JKON

Aktiv medlem
Om inte pengar var ett hinder, vilken kamera + objektiv hade du valt? Varför? Vad hade det kostat?

Alltså ett hus och ett tillhörande objektiv :) Försök hålla eventuella diskussioner lättsamma.
 

Ventures

Aktiv medlem
Alltså ett hus och ett tillhörande objektiv :) Försök hålla eventuella diskussioner lättsamma.
Skojar du? Såna här ämnen mynnar alltid ut i åsiktsdispyter om någon teknisk detalj. ;)
Om man fick drömma då existerar inte drömkameran för pengar: En lätt kamera i fickformat med alla inställningar åtkomliga på utsidan, 20.000 brusfria ISO, ett distorsionsfritt objektiv med vr 14-600 mm, bländare 1,4 hela vägen och närgräns på fem centimeter.
 

PMD

Aktiv medlem
En Kodak Ektra, tror jag, med ett Ektar 50mm f/1.9.

Kostnadsgissning: 25-50 tusen kr. (Ingen aning, egentligen).
 

alfin

Aktiv medlem
Jag vill ha en Leica M10 med Noctilux 50mm f/0.95 ASPH. Det är inte pengarna som är problem, utan att den saknar AF.
 

JKON

Aktiv medlem
Skojar du? Såna här ämnen mynnar alltid ut i åsiktsdispyter om någon teknisk detalj. ;)
Om man fick drömma då existerar inte drömkameran för pengar: En lätt kamera i fickformat med alla inställningar åtkomliga på utsidan, 20.000 brusfria ISO, ett distorsionsfritt objektiv med vr 14-600 mm, bländare 1,4 hela vägen och närgräns på fem centimeter.
Haha ja lite det jag är rädd för ;)

Drömma på det sättet tycker jag är lite fusk. Om du fick välja en kamera och ett objektiv som finns tillgänglig på marknaden nu, vilken skulle du valt då?
 
ANNONS