Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Men Malmö då?

Produkter
(logga in för att koppla)

MathiasT

Aktiv medlem
Åh vad avis jag blir på er som är med i Mosebacke fotografiska. Jag har ju emigrerat till Malmö!

Finns det inget fotosällskap i Malmö? Jag vill ha lite hjälp här i början med mitt fotograferande...

/M
 

Justus

Avslutat medlemskap
www.ffim.org har jag bara hört bra om, kommer (nästan säkert) få ett medlemskap där i julklapp. Inte gratis som mfs men å andra sidan med mörkrum :) Det brukar arrangeras en hel del träffar här nere i Malmö också så vitt jag vet..
 
Hej!

Jag såg ditt inlägg i den andra tråden som ledde hit.

Om det är föreningar du letar efter så finns det några stycken där FFIM är nog den största och med störst organisation (mörkrum, regelbundna träffar osv). Att dom skulle vara av äldre sort är väl inget hinder, dom har säkert mycket att lära ut.

Om du letar efter en mer oorganiserat fotosällskap så finns det det med. Dels så finns det en hel del träffar här nere i Skåne också. Många är initierade av enskilda personer men några av oss har numera organiserat oss i en lite större "förening" kallad E.F.S.

Men E.F.S är inte dom enda så håll utkik efter olika arrangemang, dom annonseras ut ofta här. Tror det kommer en hel del närmare våren.

Det finns många här som är sugna på träffar så var inte rädd för att starta en egen tråd och annonsera ut en träff. Jag har träffat många nya vänner på detta vis, några umgås jag numera med socialt också. Det är ett bra sätt att lära känna nya människor och lära sig ett nytt landskap då man ofta kan dela med sig sina smultronställen.
 

Roben

Aktiv medlem
Jag blir så glad när jag läser att irl-mentaliteten blommar upp lite här och där.
De flesta mosebackingar tycker att det är kanon.
Synd att inte fler kan träffas...


Det är som Christel skrev i en annan tråd:
"numera längtar jag till nästa träff redan på tåget hem från förra!"

Roben
 
Håller med dig att det är ganska kul, jag rekomenderar det för alla som inte har varit på en träff innan att anmäla sig nästa gång eller anordna en egen. Det krävs inte så mycket och det är väldigt roligt. Vi har haft en dags utflykter, träffar som bara har varat ett par timmar, träffar hemma hos någon, träffar på ett Cafe och några som kräver sovsäck, har till och med varit på Öland med ett gäng som jag inte kände innan.

Kan bara säga att det har varit skitkul alla gånger. Det är kul att prata med människor som har samma intresse och hämta inspiration. Nu är vi några stycken som alltid åker ut på lite fototurer på helger och kvällar, ibland är vi många och i bland är vi bara två men det slår att vara själv framför allt om man har glömt kaffet hemma, då man alltid kan snylta en kopp :)
 

Justus

Avslutat medlemskap
Kan bara hålla med dig Mathias :)

Har vid ett tidigare tillfälle tänkt anmäla mig, men avstod pga min ålder. Känner mig lite löjlig eftersom de som arrangerar inte direkt kan säga NEJ TACK utan istället förmodligen kommer att vara tysta och jag då kommer känna mig, hmm. Inte välkommen ;)
 

Bossebarrskog

Aktiv medlem
Vad är ålder???

Det är ju bara några siffror som sitter ihop på ett slumpmässigt sätt och saknar i många fall betydelse.
Så ni som tycker att ni har siffrorna i fel ordning, det är bara att anmäla sig och delta på någon av alla trevliga träffar. Det är altid kul att träffa nya mäniskor speciellt om man har samma hobbies.


Jörgen
 

MathiasT

Aktiv medlem
Asså missförstå mig rätt... Ålder har ju egentligen inget med saken att göra - tvärtom. De har kanske massor års erfarenhet!

Jag fick bara känslan av FFIMs hemsida att det var lite mycket "frimärksklubb" över det hela.

Sen kostade det ju pengar, och det känns inte lika självklart att bara gå med så där hipp som happ.
 
Jo, men det är ju för att dom kan tillhandahålla en hel del saker som lokaler, utrustning, mörkrum osv. Sedan så bjuder dom ju in föreläsare osv.. Men det passar ju inte alla, det är där E.F.S eller liknande grupperingar kommer in.
 
Men för min del så var det alla tävlingar som avskräckte mig, det är inte det jag vill ha ut av det hela. Jag tycker det är jätteroligt att visa och titta på bilder, men gillar inte iden med att tävla hela tiden om vem som tar bäst bilder.

Tror att det beror på att jag är väldigt tävlingsinriktad om jag blir utmanad och jag vill inte förstöra min hobby med alla dom negativa/positiva känslor det medför :)
Jag är väl en okej förlorare, men en fruktansvärt hemsk vinnare. Mina vänner har slutat spela sällskap spel med mig för det slutar ofta att jag står på bordet och dansar och häcklar alla andra :)
 

Hejduglade

Aktiv medlem
He He jag känner igen mig i patriks egenskaper, har väl haft min beskärda del av bordsdans he he
Men när skall ni ha nästa träff, har nämnligen varit sugen på delta i en av era trevliga träffar??
 
ANNONS