Annons

Vilken kamera ska jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nickan74

Aktiv medlem
Hej!
Jag har hittat mitt fotointresse med en olympus D-380 men har nu helt klart vuxit ur den...

Funderar mycket på C-750...låter som nått för mig. Jag är ju trots allt nybörjare men det känns som det är en kamera i lagom prisklass och lite att växa i. Gillade framförallt zoomen och macrogränserna. Möjlighet till en extern blixt känns som bra när jag lärt mig lite mer.

Nån som kan ge mig lite för och nackdelar?

Mvh / Nickan
 

nph

Medlem
Hej,
jag är själv lycklig ägare till en C750 och tycker definitivt att du skall köpa en sådan. Jag gillar alla möjligheter till manuella inställningar, den stora zoomen, ändå bra närgräns och det som jag tycker är bäst av allt multispotmätningen. Jag hade tidigare en C700 som jag var väldigt nöjd med den gav jag bort till min fotointresserade son när jag köpte min C750 och båda blev jättenöjda. Kanske har du redan skaffat en det var ju ett tag sedan ditt inlägg, men om inte tycker jag nog du skall slå till Netonnet säljer dom till bra pris.
mvh
Peter
 

Nickan74

Aktiv medlem
Tack!

Tack för ditt svar! Jag har inte köpt den än...håller på att spara ihop pengar...men har den senast till min 30-årsdag (slutet av maj)...Har bestämt mig för den!
 

zidden

Aktiv medlem
Själv har jag en Olympus C5060 WZ. Jag har lagt in en rescension här, så läs den gärna.

Kostar c:a 6,000-7,000 kr.

Jag ser den som en utmärkt nybörjarkamera, kameran efter denna blir en digital spegelreflex.

Jag kan nämna att jag provade en C750 ett par dagar. Jag gillade aldrig zoomen. Två orsaker till det:

1. Oprecis. Om jag ökade/minskade zoomen så stannade den inte där jag ville. Den kändes väldigt oprecis.

2. 10 ggr zoom utan stativ, utan bildstabilisator. Det behövdes inte direkt låga slutartider för att framkalla oskärpa.

Så frågan är hur mycket zoomen betyder för dig och om det inte är värt att gå upp ett par tusenlappar...
 

wsaar

Aktiv medlem