Annons

Komer 300d:n va billigare under Mellandagarna?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Är extremt sugen på en 300D (spec. då farsan har en som man fått leka lite med).

Undrar om ni tror den kommer vara billigare under mellandagsrean? Eller är den för ny för att de skall rea ut den?


/Jocce
 

Martin.

Aktiv medlem
Vi kommer inte sänka priset på våra under mellandagarna iallfall...

Beställde hem lite nya 300d kit här i dagarna och leveransen ligger milt sagt långt bort. Fick levernasdatum 2004-03-07!!
Förhoppningsvis kommer de dyka upp tidigare.

Jag har även beställt hem ett 10D hus till mig själv och den dyker upp i slutet av januari...

//Martin
 

Jeppe

Aktiv medlem
kolobok skrev:
När kan man vänta sig ett regält prisfall på 300D då?
När det finns en konkurrerade modell på marknaden. Redan när den kom, så satte den en ny prisnivå på dSLR-kameror.

Man kan ju använda tiden fram till man ska köpa en avancerad kamera att lära sig exponeringslära, t.ex. Om man är nybörjare eller bara kört med kompaktkameror innan. Annars är det bortkastade pengar, om man inte lär sig utnyttja systemkamerans möjligheter.
 

KGS

Aktiv medlem
kolobok skrev:
När kan man vänta sig ett regält prisfall på 300D då?
Om inte förr så när Nikons D70 kommer... i Västerås hade alla expertbutikerna 300D hemma förra veckan... men det kanske är en populär julklapp. Att man skulle få vänta till mars låter osannolikt. Då lanseras väl ersättaren till 10D...

/kg, framtidskonsult
 

kolobok

Medlem
Jeppe skrev:
Man kan ju använda tiden fram till man ska köpa en avancerad kamera att lära sig exponeringslära, t.ex. Om man är nybörjare eller bara kört med kompaktkameror innan. Annars är det bortkastade pengar, om man inte lär sig utnyttja systemkamerans möjligheter.
anledningen till att jag tittar på 300D:an är att jag min analoga kamera nyligen blev stulen. Och då jag inte längre har tillgång till något labb så tänkte jag gå över till digitalt. Försäkringspengarna räcker dock inte till en DSLR därför måste jag vänta på ett prisfall på 300D (som jag fastnat för).


HDFS skrev:
Om inte förr så när Nikons D70 kommer... i Västerås hade alla expertbutikerna 300D hemma förra veckan... men det kanske är en populär julklapp. Att man skulle få vänta till mars låter osannolikt. Då lanseras väl ersättaren till 10D...

/kg, framtidskonsult
ok. då har jag två lanseringar av kameror att se fram emot med andra ord. tack för svaret!
 

Linmajon

Aktiv medlem
KGS skrev:
... Att man skulle få vänta till mars låter osannolikt. Då lanseras väl ersättaren till 10D...

/kg, framtidskonsult
Kanske det, men jag skulle inte bli helt överraskad om det dröjer minst till 2005 innan den kommer. Det finns inte mycket att förbättra på den. Uppstarttiden då kanske...
 

Jeppe

Aktiv medlem
KGS skrev:
Men det är väl det den är... o svart...
Nej och Ja

Nej, grisen i säcken sätter priset till 14000:- rek ca.pris, eller 11000 utan (som det ser ut nu så går det inte utan?)

Canons rek.pris är 11500:-

Knappast någon drastisk prissänkning.

Ja, den är svart..och mycket vacker.
 

Linmajon

Aktiv medlem
D70 ser himla fin ut. Finns det fler bilder på den? Skulle inte förvåna mig om den slår 300D på fingrarna vad gäller ergonomi och funktionalitet. 300D har inte mycket övrigt att önska vad gäller bildkvalitet dock...men D70 är troligen ungefär lika bra.
 

KGS

Aktiv medlem
RolandM skrev:
300D finns i handeln vilket inte D70 gör....
Nä, det är därför vi fortfarande dreglar över D70, när den väl är ute börjar den digitala hypokondrin o nån hittar en ny typ av het pixel, kanske en grön, som finns i periferin på en bild av hundratolv i en kamera på elvatusen... eller nåt...
 

magdan

Aktiv medlem
Martin. skrev:
Beställde hem lite nya 300d kit här i dagarna och leveransen ligger milt sagt långt bort. Fick levernasdatum 2004-03-07!!
Det beror kanske på var man köper och till vilket pris. Jag kan utan vidare få 150 stycken imorgon. Fler beräknas finnas 040115
 

KGS

Aktiv medlem
kikade förbi en av Expertbutikerna i Västerås idag o de hade en 300D på hyllan... o kanske flera på lager, vad vet jag...
 

Martin.

Aktiv medlem
magdan skrev:
Det beror kanske på var man köper och till vilket pris. Jag kan utan vidare få 150 stycken imorgon. Fler beräknas finnas 040115
Inte illa pinkat att du kan få hem 150 styckna imorgon, då kan ju du ta hem 10 paket till mig också;)
Jag ringde både canon order och expert central lager när jag tog beställningen med samma svar...kanske finns någon annanstans men dessa är de enda ställen jag får ta ifrån.

//bingo
 
ANNONS