Annons

Ny sv kontvertering i xt2 xpro2 mfl?

Produkter
(logga in för att koppla)

interpix

Aktiv medlem
Hej När köpte en glugg och visade säljren på några mycket snygga Sv jpeg direkt ur kameran, Stämmer det att nyare fujifilm hare en sådan funktion med sjukt bra resultat? xpro2 mfl
 

joakim d

Aktiv medlem
Fuji X har en s/v filmsimulering som heter Acros som har fått mycket beröm så det kan vara sådan bilder du fick se.
 

Brix

Aktiv medlem
Det var nog en av Fuji's film simulations du fick se. Antagligen Acros som joakim d nämnde. Det finns flera film simulations både i svartvitt och färg. Film simulationsen är en av anledningarna att skaffa Fuji imo. :) Det går även att lägga till dessa i efterhand på RAW-filen i vissa program.
 

trebh

Aktiv medlem
Det var nog en av Fuji's film simulations du fick se. Antagligen Acros som joakim d nämnde. Det finns flera film simulations både i svartvitt och färg. Film simulationsen är en av anledningarna att skaffa Fuji imo. :) Det går även att lägga till dessa i efterhand på RAW-filen i vissa program.
Exempel på program där man kan lägga dessa på RAW filen
 

Sam DSOTM

Avslutat medlemskap
Det ska sägas att lightroom lägger på Adobes "tolkning" av Acros. Enligt Fuji själva så skapas Acros-jpegs direkt när bilden tas, och effekten går inte riktigt att återskapa i efterbehandling. Men det kan självklart vara säljsnack :)
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Acros ur kameran eller omvandlad i LR är väldigt användbar och ger en snygg svartvit bild. Nu är det inget magiskt utan ett bra recept på hur färgerna i bilden tolkas vid omvandlingen till svartvitt.

Jag skapade min egen variant för en Canon 5Ds r efter att kikat på receptet från min X-T2.
Ni kan alla skapa er egen Acros variant för er kamera.
 

Bilagor

ANNONS