Annons

Leveransproblem 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

jesperf

Aktiv medlem
Är det någon som har koll på hur leveranssituationen av 10D:eek:r till Europa ser ut?
Har en beställning inne hos Technikdirekt som blivit försenad, och undrar om andra har samma problem.
 

hasse lundberg

Aktiv medlem
Jag beställde ett 28-135 av dom, efter en vecka säger dom att optiken är beställd men att den beräknas komma in i Februari!

Är detta normalt handhavande av Technikdirekt?
Köper dom in efter beställning?
 

Mickey

Aktiv medlem
Räkna med en månad..
Som jag har fattat det så säljer Canon mer än vad dom hinner tillverka.
Jag väntar på två objektiv som räknas komma i slutet av januari oh februari..
 

strofse

Aktiv medlem
Har också beställt canon saker från technikdirekt nu, och fått beskedet att sakerna kommer nångång i slutet av januari. Senast jag beställde därifrån fick jag också vänta ca fyra veckor. Verkar som dom inte lagerför så mycket..
 

Jutta

Aktiv medlem
Canon har nog ordersedlar upp till öronen.. 6 veckor får jag vänta på ett canon 400mm objektiv. har "bara" 2 veckor kvar av väntan :)
beställde från scandinavian photo.
god Jul
 

Mickey

Aktiv medlem
Glock skrev:
Jag fick vänta på min 17-40/4L i tre månader! Kom två dagar innan julafton...till slut! :)
Jasså! :D
Har också beställt en.
som är lovad att komma i slutet av januari :|
Är du nöjd med den?
Några posetiva/negativa överaskningar?
 

adrianulander

Aktiv medlem
Jag beställde en 10d från technikdirekt idag.. På orderbekräftelsen stod det:

"We have received your order of the following articles and will process it immediately."

Jag är kanske naiv som tolkar det som att de har 10d på lager, eller?

Förresten! Vet någon hur det är med den där historien om att man måste skicka bild på kreditkort/id-kort? När måste man göra det egentligen?

Mvh. Adrian
 

Linmajon

Aktiv medlem
Adrian82 skrev:
... På orderbekräftelsen stod det:

"We have received your order of the following articles and will process it immediately."

Jag är kanske naiv som tolkar det som att de har 10d på lager, eller?
Det betyder bara att de fått din order och ska titta på den...
 

Mickey

Aktiv medlem
Adrian82 skrev:
Jag beställde en 10d från technikdirekt idag.. På orderbekräftelsen stod det:

"We have received your order of the following articles and will process it immediately."

Jag är kanske naiv som tolkar det som att de har 10d på lager, eller?

Förresten! Vet någon hur det är med den där historien om att man måste skicka bild på kreditkort/id-kort? När måste man göra det egentligen?

Mvh. Adrian
Håller med Mats.
Det är något som dom skickar till alla kunder som beställt från dom. (Gissar jag)

För övrigt kan jag rekomendera alla linköpings bor som ska köpa en 10D och inte vill ha väntetiider att expert i ikano har en 10D på lager. Tror det var hyffsat pris också.
 

adrianulander

Aktiv medlem
Mail från Technikdirekt

Jag fick ett mejl från TD idag. Där stod det att de själva inte fått något leveransdatum från Canon på 10d-fronten. Någon som vågar sig på en gissning på hur lång tid jag kan tänkas få vänta?

Mvh. Adrian som idag inte har någon kamera alls =( (förutom på mobiltelefonen =D)
 
ANNONS