Annons

tömma digitalkameran..

Produkter
(logga in för att koppla)

johanca

Aktiv medlem
Jag har åkt till mina föräldrar över julen och måste nu tömma minneskortet hemma hos dem för att kunna fota vidare. Trodda att det skulle räcka att koppla in den och hitta minneskortet "som en hårddisk".

Det gör deras dator inte.. På canons hemsida verkar det inte heller finnas några drivrutiner att ladda ner.

Kan någon hjälpa mig med detta? PANIK!!
 

Lifeguard

Aktiv medlem
Julen räddad!

Julen e räddad! =) Tackar för USB-rutinerna till win 98 och Olympus c-220 så här på självaste julafton!

Ha en bra jul- o nyårshelg! =)
 

Lifeguard

Aktiv medlem
jcarls38 skrev:
Jag har åkt till mina föräldrar över julen och måste nu tömma minneskortet hemma hos dem för att kunna fota vidare. Trodda att det skulle räcka att koppla in den och hitta minneskortet "som en hårddisk".

Det gör deras dator inte.. På canons hemsida verkar det inte heller finnas några drivrutiner att ladda ner.

Kan någon hjälpa mig med detta? PANIK!!

Canons sida brukar annars vara bra...Här finns nog det mesta! =) Lycka till!
 

PatrikAdolfsson

Aktiv medlem
Prova starta datorn med kameran i pluggad.

Annrs kan det vara att du mappat upp enheten kameran ska vara på?

Hursomhelst, lycka till!

/Patrik
 

Fredrik H

Aktiv medlem
jcarls38 skrev:
Jag har åkt till mina föräldrar över julen och måste nu tömma minneskortet hemma hos dem för att kunna fota vidare. Trodda att det skulle räcka att koppla in den och hitta minneskortet "som en hårddisk".

Det gör deras dator inte.. På canons hemsida verkar det inte heller finnas några drivrutiner att ladda ner.

Kan någon hjälpa mig med detta? PANIK!!
Snälla...om du verkligen behöver hjälp snabbt så vore det första du bör göra vara att förse oss med information.

Tala om vilken kamera du har, är det USB eller Seriell-kabel, eller kanske Firewire, osv.osv...

Det finns massor med trådar där personer som vill hjälpa till måsta dra ur vedebörande all information om problemet vilket är ganska irriterande i längden.

Men eftersom du har Windows XP och jag antar att du har en USB-kabel så borde den komma fram i utforskaren automatiskt om kameran är hyfsat ny.
Kameran måsta dock ha inbyggt stöd för just " Flyttbar disk" funktionen i XP.

Annars behöver du nog hitta drivisar nånstans.
Har du testat att ladda hem Canons Zoom browser EX ?
 

CCS

Aktiv medlem
(Jag utgick ifrån att du ville ha drivrutiner till den kameran som du har i "din kameraväska" på prestentationen. Dvs 300 D)
 
ANNONS