Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Batteri till 300D, original vs. Pirat?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Har precis fått en 300D i Julklapp!
Funderar på om man skulle köpa sig ett batteri till. Kan juh va bra när/om man är ute och springer mycket med kameran :)

Hur många kort räcker batteriet till, ungefär (vet att det e svårt o ge exakt, men mellan tmmen o pekfingret)? Hur länge håller batteriet den kvaliten? (Vet att på min IxusV så ger juh batteriet kanske 20-25% kortare tid redan efter ca 1 år (ca 2000 bilder tagna med kameran). Visst detta är normalt.

Men frågeställning är dock, håller piratbatterierna samma kvalitet, i längden. Eller torskar man som fan på att köpa ett pirat för kanske 300 kr? (vs original för nästan 1000 kr!!)?
Är det nån risk med kameran?


/Jocce
 

RolandM

Aktiv medlem
Grattis!

Det är väl antagligen samma tillverkare av batteriet i grunden. Mitt tips är att jämföra priset per Ah och därefter ta beslut om köp.
 

Jocce

Aktiv medlem
RolandM skrev:
Grattis!

Det är väl antagligen samma tillverkare av batteriet i grunden. Mitt tips är att jämföra priset per Ah och därefter ta beslut om köp.
Hm, okej. Men känns ändå skumt
Är det några "pirat" märken som rekomenderas/avråds?

Vad säger canons garantier om original vs. pirat?


/Jocce
 

Astacus

Aktiv medlem
Jag köpte batterier till min EOS 10D här:
http://www.digitalnytt.com/

Kostar bråkdelen av "original" och fungerar bra. Gör en forumsökning på "batterier" eller "zebramedia" så bör du hitta tidigare diskussioner i ämnet. Jag vet att detta nyligen diskuterats.
 

Dave

Aktiv medlem
Piratbatterier

Köpte mina på zebramedia.biz och då handlade jag 1400 batteriet för 215 kr. Det ger mig, med orginalbatteriet ca 800 kort. (har batterigrepp).

Så jag e nöjd. Sen är zebramedia.biz så in i HELVETE snabba på att leverera. SMACK säger det.

Testa, inga större pengar direkt...

Mvh

Dave
 

Justus

Avslutat medlemskap
Jocce skrev:
Hm, okej. Men känns ändå skumt
Är det några "pirat" märken som rekomenderas/avråds?

Vad säger canons garantier om original vs. pirat?


/Jocce

Så länge du inte lämnar in kameran med piratbatteriet I den typ på reparation eller dyl. kan de inte säga någonting, eftersom det är omöjligt för de att se om du har haft orginal/pirat i när ett ev. fel inträffar.

Så har iaf jag fattat det.
 
ANNONS